کد خبر: ۱۷۴۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
وزنه‌بردار جوان ایران به دلیل بیماری و ناتوانی در تامین هزینه‌های درمان در آستانه فلج شدن قرار دارد.
ناطقان: صادق فرضی‌زاده وزنه بردار 20 ساله استان گیلان که به صورت ناگهانی آثار بیماری در او ظاهر شد و هم‌اکنون به جای حضور در تخته وزنه‌برداری، در بستر بیماری است، شرایط دشواری را می‌گذراند. این وزنه بردار که از مدال آوران استانی است، هم‌اکنون با انواع و اقسام مشکلات از بی‌حس شدن دست و پا گرفته تا عفونت ریه و زخم بستر دست و پنجه نرم می‌کند اما خانواده‌اش که وضعیت مالی مناسبی ندارند در تامین هزینه‌های فیزیوتراپی او و انجام مراحل درمانی‌اش ناتوان شده‌اند.

اصغر ابراهیمی، مربی پیشن تیم ملی و رییس هیات وزنه‌برداری استان گیلان درباره‌ی چگونگی بیمار شدن این وزنه‌بردار گفت: این وزنه بردار از قهرمانان خوب استان گیلان است که برای مسابقات آماده می‌شد اما یک شب بعد از تمرین اعلام کرد دچار تنگی نفس شده و ضربان قلبش نیز بالا رفته است. مربی او را سریعا به بیمارستان برد و شب تا صبح هم بالای سرش بود و سپس خانواده‌اش را نیز در جریان گذاشت. در بیمارستان  ضربان قلبش دائم بالا و پایین می‌شد و در همان بیمارستان گفت که نمی‌تواند دست و پایش را تکان دهد.

وی ادامه داد: ما خیلی پیگیر کارهایش بودیم و حتی رییس علوم پزشکی گیلان هم بالای سرش آمد. پزشکان نظرات متفاوتی نسبت به بیماری‌اش داشتند، یکی عنوان کرد سکته نخاعی است و دیگری گفت ضایعه نخاعی مادرزادی است که حالا خودش را نشان داده است. ما حتی سوال کردیم مرتبط به تمرین کردنش هست یا خیر؟ که پزشک پاسخ داد نه هر زمان دیگر حتی در یک نشستن و بلند شدن ممکن بود این علائم خودش را نشان دهد. برای درمان به تهران هم آمد اما تشخیص 100درصدی در مورد بیماری اش ندادند فقط یکی از پزشکان گفته بود فیزیوتراپی می‌تواند کمکش کند تا بدنش را حرکت دهد.

او ادامه داد: متاسفانه اکنون علاوه بر آن بیماری، دچار عفونت ریه و زخم بستر هم شده و چون خانواده بسیار ضیعفی به لحاظ مالی دارد، هزینه کردن برای فیزیوتراپی و مابقی درمان این وزنه بردار برایشان سخت است.


اسماعیل محرابی مربی این وزنه بردار  گفت: فرضی زاده یک ماه در یکی از بیمارستان های رشت بستری بود که آنجا علاوه بر مشکل بی حسی دست و پا، دچار عفونت ریه و زخم بستر هم شد و یک ماه در در یکی از بیمارستان های تهران بود که آنجا هم شرایط خوبی نداشت و الان یکی، دو هفته است مراقبت و درمانش در خانه انجام می شود. با توجه به اینکه قطع نخاع نشده و هنوز در بدنش حس دارد پزشکان گفته‌اند با فیزیوتراپی احتمال برگشتش وجود دارد اما چون از خانواده بسیار ضعیفی هستند، تامین هزینه‌های فیزیوتراپی برایشان خیلی مشکل است. اگر هم فیزیوتراپی هم انجام ندهد دچار خشکی مفاصل و در پایان فلج می شود. اگر هم دیر فیزیوتراپی کند دیگر درمانش بی فایده است.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین