کد خبر: ۱۷۴۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳
معامله‌گران بورس تهران در حالی امروز شاهد سقوط شاخص کل بورس به 159 هزار واحدی بود که این کانال قبل از این در آخرین روزهای تابستان امسال تجربه شده بود.معامله‌گران بر این باورند که در بدترین وضعیت نماگر بازار سهام بازهم ریزش کند.
ناطقان: شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز دوشنبه 26 آذر ماه 97 با کاهش 1958 واحدی به رقم 159 هزار و 749 واحد رسید.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 154 واحدی عدد 27هزار و 179 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 2254 واحدی به رقم 171 هزار و 202 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 1934 واحدی به رقم 117 هزار و 26 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 1525 واحدی عدد 321  هزار و 435 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 16 واحدی بر روی رقم یک هزار و 809 واحد متوقف شد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی تاپیکو با 131 واحد،سایپا با 55 واحد و ایران خودرو با 42 واحد افزایش بیشترین تأثیرمثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه با 298واحد، ملی صنایع مس ایران با 175 واحد و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با 174 واحد کاهش، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 461 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و 631 میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 127 هزار و 783 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی صنعت و تجارت آداک، سرمایه‌گذاری مسکن الوند، آلومتک، پتروشیمی اصفهانی،‌ بازرگانی صنعتی آینده‌سازان بهشت پارس، نفت سپاهان، بیمه آرمان و حق تقدم خرید سهام آن،‌ ایران تایر، کویرتایر، ملی‌سرب و روی ایران، پتروشیمی خارک، سرمایه‌گذاری نفت وگاز پتروشیمی تامین، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های گروه صنعتی بارز، بسته‌بندی ایران، نصیر ماشین، گاز لوله، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان اردبیل ، ملی صنایع مس ایران و مواد ویژه لیا متوقف شدند.

به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامدار عمده اختصاص دارد 9 و نیم میلیون سهم بیسکوئیت گرجی به ارزش کمتر از 4 و نیم میلیارد تومان کد به کد شد.

در عین حال بیش از 9 میلیون سهم فولاد هرمزگان جنوب به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

در سرمایه‌گذاری صنعت نفت امروز 7 میلیون سهم به ارزش 3 میلیارد تومان معاملات درون گروهی را تجربه کرد و در نهایت 25 میلیون واحد صندوق درآمد ثابت کمند به ارزش 2  نیم میلیارد تومان به کدهای درون گروهی مدیر این صندوق تجمیع شد.

بر اسا س این گزارش امروز بازار سهام کم حجم‌ترین معاملات را تجربه کرد در حالی که در برخی نمادهای معاملاتی از جمله ذوب‌آهن اصفهان، بانک تجارت، سایپا و بانک ملت معاملات درون گروهی و بازارگردانی سهام همسو با معاملات پرحجم حقیقی‌ها در روندی متعادل دنبال شد.

در بازار امروز خبرهایی مبنی بر افزایش 70 تا 130 درصدی قیمت خودرو داخلی و اعلام قریب الوقوع آن امروز باعث شد تا علیرغم فشار فروش در سایپا اما اغلب حقیقی‌ها خریدار این سهم مواجه با هزینه‌های مالی باشند.

به گزارش فارس، سقوط شاخص کل بورس به کانال 159 هزار واحدی و عقب گرد آن به آخرین روزهای تابستان امسال باعث شده تا تحلیل‌های مختلفی مبنی بر انتظار برای ریزش بیشتر شاخص بورس باز هم ادامه یابد.

این در حالی است که بازار سهام همچنان از نبود نقدینگی و گردش پول‌های تازه رنج می‌برد.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین