کد خبر: ۱۷۴۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
امام جمعه موقت تهران با تاکید بر لزوم اجماع برای حل مسائل کشور گفت: قطعا اجماع در طول عقلانیت و علم شکل خواهد گرفت.
ناطقان: حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد در جلسه شورای اداری استان تهران که با موضوع تکریم و معارفه استاندار جدید تهران برگزار شد، گفت: سال‌هاست که آقای مقیمی را از نزدیک می‌شناسم و به ایشان ارادت دارم. عقلانیت، تلاش، تجربه و دیانت این برادر عزیز را در خانه ملت تجربه کرده‌ام. همکاران ایشان نیز در دوران مدیریت شهر تهران آقای مقیمی را با همین توصیفات می‌شناختند.

وی افزود: صفاتی که برای آقای مقیمی عنوان می‌شود همان ویژگی‌هایی است که برای یک مدیر شایسته در نظام جمهوری اسلامی انتظار می‌رود. ایشان در دوران نسبتاً کوتاه مدیریت خود در استان تهران مسائل اصلی این استان همچون ترافیک و آلودگی را مورد توجه قرار دادند و در راستای تحقق برنامه‌هایشان به قطار شهری توجه ویژه‌ای کردند و برای این موضوع وقت زیادی را صرف کردند که این تلاش‌ها منجر به آغاز پروژه مهم قطارشهری اسلامشهر و همچنین ایجاد مقدمات ساخت قطارشهری در سایر شهرستان‌های استان تهران شد.

وی ادامه داد: آقای مقیمی کار بزرگی در حوزه کمربند آب شرب تهران انجام داده‌اند به شکلی که رینگ آب شرب تهران که از گذشته طراحی شده بود در دوران آقای مقیمی 25 تا 30 درصد پیشرفت داشت و امروز در حدود 80 درصد این پروژه نهایی شده است. امیدواریم با تلاش استاندار جدید این پروژه هر چه زودتر تکمیل شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تلاش استاندار سابق تهران در حوزه حل مشکلات تعاونی‌های استان تهران گفت: در دوران آقای مقیمی اقدامات جدی برای حل مشکلات تعاونی‌ها انجام شد در حالی که این حوزه و مشکلات آن در گذشته کمتر مورد توجه قرار می‌گرفت.

وی تاکید کرد: موضوع انتخابات برای کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است که خوشبختانه در انتخابات اخیر اجرای انتخابات به شایستگی در تهران انجام شد و به یک الگو تبدیل شد. آقای مقیمی مورد اعتماد بود و حضورشان اطمینان‌آفرین بود. بی‌تردید باید این حوزه مورد توجه جدی قرار گیرد تا مردم احساس کنند آرای آنها مورد احترام است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نامه امام علی (ع) خطاب به مالک به چهار وظیفه دولتمردان اشاره کرد و افزود: یکی از وظایف دولتمردان درآمدزایی و جمع‌آوری مالیات است که متاسفانه در کشور ما مورد غفلت قرار گرفته است. استانداران اگر اختیارات لازم را داشته باشند قطعا در کشور با یک تحول روبه‌رو خواهیم شد. باید افزایش عملکرد آنها در درآمدهای مالیاتی با دیگران مورد ارزیابی قرار گیرد و اگر چنین شد قطعا تحولات بسیاری در کشور رخ می‌دهد. امروز جمهوری اسلامی ایران در موضوع امنیت به خوبی عمل کرده و رتبه استثنایی‌ای دارد. یکی دیگر از وظایف دولتمردان تربیت انسان‌ها و آبادانی و عمران مملکت است.

وی تاکید کرد: قطعا در تنفیذ اختیارات استانداران کلید در دست دولت است. دولت تصمیم می‌گیرد برای افزایش وظایف استانداران و همچنین انتخاب استانداران متناسب با وظایف که به این ترتیب تحولی بزرگ روی خواهد داد.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: برای آقای محسنی بندپی که با کوله‌باری از تجارب مدیریتی در این جایگاه قرار گرفته است، آرزوی موفقیت دارم. بی‌تردید مسائل کشور با اجماع قابل حل است و اجماع جز در طول عقلانیت و علم شکل نخواهد گرفت.

وی تاکید کرد: اگر دولت نیمی از وقتی که برای اجماع با جامعه جهانی را گذاشته برای اجماع در داخل می‌گذاشت برجام به روانی و سهولت بیشتری پیش می‌رفت.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین