کد خبر: ۱۷۴۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
شهردار تهران از تبدیل بخشی از خیابان ولیعصر(عج) به پیاده‌راه خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند با روش BOT (سرمایه‌گذاری، ساخت، بهره‌برداری) پروژه تبدیل بخشی از خیابان ولیعصر به محور پیاده را اجرا کنند.
ناطقان: پیروز حناچی در نخستین اجلاس فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر تهران با بیان اینکه بر اساس نظرسنجی انجام‌شده از شهروندان ۷۰ درصد مردم، آلودگی هوا و ترافیک را مهم‌ترین مساله تهران و حتی قبل از مسائل اقتصادی می‌دانند، اظهار کرد: در شهری که ۳ میلیون موتور و دوچرخه و تعداد زیادی خودرو در حرکتند باید توسعه استفاده از دوچرخه یکی از محورهای اصلی کار ما باشد.

وی با بیان اینکه در اتصال منطقه ۲۲ پایتخت و نمایشگاه بین‌المللی تهران به حمل و نقل عمومی در گذشته غفلت شده است، گفت: البته سرمایه‌گذاران بزرگ منطقه ۲۲ مجاب شدند هزینه اتصال این منطقه به حمل و نقل عمومی را بپذیرند.

شهردار تهران با بیان اینکه اگر یک ایستگاه مترو در محل نمایشگاه بین‌المللی وجود داشت امروز شاهد این حجم از ترافیک در این محدوده نبودیم، افزود: البته با ایجاد نمایشگاه شهرآفتاب (جنوب شهر در نزدیکی مرقد مطهر امام راحل) که یک‌دهم فضای آن ساخته شده است می‌توان نمایشگاه‌های بزرگ را به این محدوده منتقل کرد.

حناچی با اشاره به جلسه امروز خود با رئیس‌جمهوری نیز یادآور شد: در این جلسه رئیس‌جمهوری قول حمایت از برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ در شهرآفتاب را داد.

وی در ادامه به تشریح بخشی از برنامه‌های خود پرداخت و گفت: خیابان ولیعصر به طول ۱۸ کیلومتر و با ۲۰ هزار چنار که ۱۰۰ سال پیش در این خیابان کاشته شده‌اند، از جمله خیابان‌های منحصر به فرد تاریخی است.

شهردار تهران خطاب به سرمایه‌گذاران خارجی پیشنهاد داد که با روش BOT (سرمایه‌گذاری، ساخت، بهره‌برداری) پروژه تبدیل بخشی از خیابان ولیعصر به محور پیاده را اجرا کنند.

حناچی تاکید کرد: این ظرفیت در خیابان انقلاب و آزادی نیز وجود دارد.

شهردار تهران با بیان اینکه ایجاد محور فرهنگی - تاریخی در تهران موضوع مهمی است، خاطرنشان کرد: تهران از نظر دارا بودن ظرفیت‌های تاریخی قابل رقابت با اصفهان است اما به دلیل توسعه شهر تهران به این ظرفیت‌ها توجه نشده است.

وی به قدمت آثار کشف‌شده در تهران اشاره و بیان کرد: قدمت برخی از این آثار در منطقه دزاشیب و قیطریه به حدود ۸۰۰۰ سال پیش بازمی‌گردد. تهران یک شهر تاریخی است که تحولات زیادی را پشت سر گذاشته است.

شهردار تهران اتصال تپه چیتگر به دریاچه خلیج فارس و ایجاد مسیر طبیعت‌گردی در محور دسترسی از ارتفاعات شمالی به امامزاده داوود (ع) را از دیگر پروژه‌هایی برشمرد که در این دوره دنبال خواهد کرد.

حناچی با بیان اینکه نیازمند تغییر نگرش و رویکرد هستیم، خاطرنشان کرد: در هر پروژه‌ای سه حوزه منافع سرمایه‌گذاران، سیاست‌گذاران و شهروندان وجود دارد و زمانی که منافع شهروندان نادیده گرفته شود، پروژه‌های ناهنجار در شهر ایجاد می‌شود. بنابراین تلاش می‌کنیم شهر پروژه‌های جدیدی را که منافع هر سه گروه را در بر می‌گیرد تجربه کند.

وی موضوع اشتغال را از جمله مسائل محوری دولت و شهرداری برشمرد و افزود: شهرداری تهران در این زمینه حمایت از کسب و کارهای نوین را در دستور کار دارد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین