کد خبر: ۱۷۴۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۲
یک متخصص اطفال گفت: سالمون حاوی چربی‌های سالم امگا ۳ است که با افزایش رشد مغزی افسردگی را کاهش می‌دهد.
ناطقان: علی محتشمی متخصص اطفال، اظهار کرد: مادران باید مراقب وزن کودک خود باشند و در صورت مشاهده افت وزن کودک به‌سرعت به پزشک مراجعه کنند؛ برخی از خوراکی‌ها برای افزایش وزن کودک بسیار مفید هستند و با مصرف آنها نه تنها کودک به افزایش وزن دست پیدا می‌کند بلکه سیستم ایمنی بدن آنها تقویت شده و بدنشان در برابر بسیاری بیماری‌ها مقاوم می‌شود.

این متخصص اطفال درباره بهترین خوراکی‌ها برای کودکان، بیان کرد: مغز‌هایی مانند بادام و گردو چربی‌های سالم دارند و به رشد بچه‌ها و سلامت قلب آن‌ها کمک می‌کنند؛ کمی مغز بادام یا گردو در صبحانه به بچه انرژی زیادی می‌دهد؛ دارچین یکی از بهترین مواد برای کودکان است چرا که این ادویه به تنظیم قند خون کمک می‌کند و به بچه‌ها انرژی می‌دهد، می‌توانید آن را در غذای حبوبات، پنکیک، صبحانه و ماست بچه بریزید.


محتشمی پودر کاکائو را یک خوراکی سالم برای کودکان دانست و گفت: پودر کاکائو یکی از منابع سرشار فلاوونوئید است که فشار خون را تنظیم می‌کند و برای قلب و دهان مفید است، همچنین از پوست کودک در مقابل آفتاب محافظت می‌کند. ماهی سالمون نیز یکی دیگر از بهترین خوراکی‌ها برای کودکان است.


وی ادامه داد: سالمون حاوی چربی‌های سالم امگا 3 است. با افزایش رشد مغزی افسردگی را کاهش می‌دهد و خواص ضدالتهابی بسیار خوبی دارد. سعی کنید سالمون‌های وحشی مصرف کنید که جیوه کمتری دارند و امگا 3 آن‌ها بیشتر است.

این متخصص اطفال گوجه فرنگی را برای تقویت سیستم ایمنی کودکان مفید دانست و گفت: این گیاه پر از لیکوپین است، لیکوپین در برابر بسیاری از سرطان‌ها از بدن محافظت می‌کند، پختن گوجه فرنگی آن را سالم‌تر می‌کند، زیرا حرارت موجب آزاد شدن لیکوپین می‌شود، همراه کردن آن با چربی‌های سالمی همچون روغن زیتون باعث می‌شود که جذب آن بالا برود.


محتشمی یادآوری کرد: کودکانی که جو دوسر می‌خورند بهتر می‌توانند در مدرسه به درس توجه و دقت کنند، همچنین حبوباتی که غنی از فیبر هستند، مانند جو دو سر، به آرامی هضم شده و میزان بیشتری انرژی به بچه‌ها می‌دهند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین