کد خبر: ۱۷۴۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به توزیع چهار نوبت سرانه مدارس تا کنون گفت: مراحل بعدی توزیع سرانه نیز همزمان با تخصیص‌های بودجه صورت می‌گیرد. بودجه سرانه سال تحصیلی حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است.
ناطقان: علی الهیار ترکمن با بیان اینکه دو منبع مستقیم پرداخت بودجه به مدارس در ردیف‌های ملی داریم که یکی سرانه مدارس و دیگری طرح پوشش جامع تحصیلی یا همان مدارس شبانه روزی است اظهار کرد: از این محل‌ها به دو صورت ابلاغی و واریزی به مدارس کمک می‌شود.

وی افزود: کمیته مناطق محروم را شکل دادیم و پنج استان هدف سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خوزستان، جنوب کرمان و آذربایجان غربی که اکثر مناطقشان کم برخوردار و محروم‌اند در مدل توزیع اعتبارات و در ردیف کیفیت بخشی، کمک بیشتری دریافت می‌کنند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سرانه مدارس تا کنون در چهار نوبت واریز شده است و مراحل بعدی توزیع سرانه نیز همزمان با تخصیص‌های بودجه صورت می‌گیرد گفت: بودجه سرانه سال تحصیلی حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است.

الهیار ترکمن درباره فروش املاک مازاد در آموزش و پرورش طبق بندهای قانون بودجه سال جاری نیز اظهار کرد: قبل از فروش، ساماندهی املاک و استفاده بهینه از آن مدنظر ماست. بند ه تبصره ۹ قانون بودجه بیشتر به ساماندهی تاکید می‌کند. به عنوان مثال اگر مدرسه‌ای در منطقه‌ای داریم که بلااستفاده است می‌توانیم آن را تغییر کاربری بدهیم و اگر بعدها مجددا نیاز به مدرسه در همان نقطه بوجود آمد، آن را به کاربری اولیه‌اش بازگردانیم.

وی ادامه داد: ماده ۶ قانون الحاق ۲ قانون به فروش املاک مازاد اشاره دارد، اما بند ه تبصره ۹ برای ما ارجح است. آیین نامه اجرایی این موضوع ابلاغ شده و استانها می‌توانند ساماندهی کنند. احداث، بازسازی و تکمیل طرح‌های نیمه تمام سه محل برای استفاده از عواید ساماندهی املاک هستند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین