کد خبر: ۱۷۴۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
بر اساس نتایج نظرسنجی مؤسسه ادوکسا، محبوبیت امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه طی یک ماه پنج درصد کاهش یافت و به ۲۷ درصد رسید.
ناطقان:بر اساس نتایج نظرسنجی مؤسسه ادوکسا (odoxa) که روز سه شنبه منتشر شد، محبوبیت امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه طی یک ماه پنج درصد کاهش یافت و به ۲۷ درصد رسید.

این رقم نشان می‌دهد محبوبیت مکرون از آغاز دوره ریاست جمهوری تاکنون به کمترین میزان خود رسیده است.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از گذشت یک ماه از آغاز جنبش ضد سرمایه داری در فرانسه، کاهش محبوبیت مکرون که از ماه مه آغاز شده است، همچنان ادامه دارد. بر اساس این نظرسنجی, ۷۳ درصد پرسش شوندگان فرانسوی درباره رئیس جمهور کشورشان نظر منفی دارند.

بر اساس این تحقیق که برای رادیو فرانس اَنتر، هفته نامه لکسپرس و روزنامه لاپرس رژیونال انجام شده است، محبوبیت مکرون بین طرفداران "حزب سوسیالیست" ۴ درصد, "حزب فرانسه تسلیم ناپذیر" (چپ افراطی) ۱۱ درصد و حزب "جمهوری به پیش" (حزب حاکم) ۳ درصد کاهش یافته است. ۷۴ درصد فرانسوی‌ها همچنان مکرون را "رئیس جمهور ثروتمندان" می‌دانند.

در همین حال تنها ۳۳ درصد از مردم فرانسه مکرون را "رئیس جمهوری لایق" می‌دانند و ۶۷ درصد دیگر عکس چنین تصوری دارند.

محبوبیت ادوار فیلیپ، نخست وزیر فرانسه نیز همچنان رو به کاهش است. ۳۱ درصد فرانسوی‌ها ادوار فیلیپ را "نخست وزیر خوبی" می‌دانند در حالی که ۶۸ درصد مردم این کشور اینگونه فکر نمی‌کنند.

پرسش شوندگان فرانسوی در خصوص "وضع فوق العاده اقتصادی و اجتماعی" و تدابیری که نخست وزیر به تازگی برای فرونشاندن خشم معترضان به نظام سرمایه داری اندیشیده است، نظر واحدی ندارند. ۴۷ درصد مردم فرانسه این اقدامات را "نقطه عطفی در دوران ریاست جمهوری پنج ساله" می‌دانند در حالی که ۵۳ درصد فرانسوی‌ها نظری مخالف دارند.

برنده اصلی در این دوران، مارین لوپن از حزب راست افراطی است که محبوبیت وی بین شخصیت‌های سیاسی فرانسه طی یک ماه، ۶ درصد افزایش یافته و به ۲۹ درصد رسیده است.

نیکولا اولو، وزیر سابق محیط زیست با ۴۲ درصد نظر موافق و اَلَن ژوپه، شهردار شهر بوردو با ۳۵ درصد در رأس شخصیت‌های سیاسی و محبوب فرانسوی‌ها قرار گرفته اند.

در این نظرسنجی که روز‌های سیزدهم و چهاردهم دسامبر انجام شد، نهصد و نود شهروند فرانسوی ۱۸ سال به بالا شرکت کردند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین