کد خبر: ۱۷۴۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰
با وجود فراوانی محصولات مراقبت از پوست، بیشتر ما می توانیم به این اتفاق نظر برسیم که تمام آسیب ها و مشکلات پوستی را نمی توان به راحتیبا محصولات بهداشتی و پاک سازی کننده پوست از بین برد.مهم نیست تا چه حد تبلیغات محصولات و برندهایتجاری ممکن است متقاعد کننده باشد.
ناطقان: اگرچه بسیاری از ما به سادگی و بدون در نظر گرفتن این که شاید مشکل دیگری وجود داشته باشد، عامل بروز آکنه و جوش را مسدود شدن منافذ پوست یا تغییرات هورمونی می‌دانیم اما بروز جوش یا لکه در هر ناحیه از بدن، حاکی از بروز یک بیماری یا مشکل در ناحیه خاصی است و تنها زمانی برطرف می شود که مشکل حل شود. محل جوش و آکنه روی صورت، عاملی برای تشخیص بیماری شماست.در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم .



در طب سنتی معاینه محل بروز آکنه و جوش های صورت برای تشخیص بیماری استفاده می شود.خاستگاه اصلی این روش، کشور چین است و تاریخچه آن به هزاران سال پیش باز می گردد. اگرچه در طول زمان، روش های درمانی پیشرفت کرده اما اصل درمان همچنان باقی مانده است. بررسی جوش های روی صورت می تواند اطلاعات زیادی را درباره وضعیت درونی بدن به ما بدهد، بنابراین می توانید راهی برای درمان مشکلات ظاهری و داخلی بدنتان بیابید. در ادامه مطلب با ارائه دهنده این روش گفت و گو کرده ایم و به بررسی محل جوش ها که نشانه کدام بیماری خاص است پرداخته ایم.ما طی این مطالعه با دکتر راشنی راجا، متخصص گوارش و موسس کارخانه محصولات بهداشتی درمانی TULA همکاری کردیم تا مشخص شود محل جوش چه چیزی درباره وضعیت بدن می گوید. به گفته دکتر راجا، علل بسیاری ممکن است سبب بروز جوش شود و خیلی از افراد ممکن است متوجه عوامل داخلی که موجب بروز آن می شود نباشند. از میزان خواب شما گرفته تا هوایی که نفس می کشید، همه می تواند در ایجاد آن موثر باشد. برای داشتن پوستی خوب، باید هم به بدنتان برسید و هم از محصولات بهداشتی استفاده کنید.


موقعیت جوش پیشانی
مشکلات گوارشی و استرس، اغلب علل اصلی جوش در ناحیه پیشانی است. علت جوش روی پیشانی می تواند ناشی از نوعی سم باشد که معمولا به هضم ضعیف و کمبود آب مربوط می شود. برای دفع این سم و هضم غذا، باید به اندازه کافی آب بنوشید. به گفته دکتر راجا، نوشیدن مقدار زیادی آب و داشتن یک رژیم غذایی متعادل می تواند به کاهش میزان جوش پیشانی کمک کند.جوش زدن در این ناحیه همچنین می تواند به عوامل موضعی که بر سلامت پوست شما تاثیر می گذارد، بستگی داشته باشد.سعی کنید موها و کلاه خود را از روی پیشانی کنار بزنید تا موجب بسته شدن منافذ پوست در این قسمت نشود.


مناطق روی گونه راست و چپ
جوش های نواحی بالای گونه به سیستم تنفسی مربوط است بنابراین اگر شما همیشه در شهر پیاده روی می کنید یا هنگام رانندگی شیشه ها را پایین می کشید، شاید لازم باشد که بیشتر مراقب پوستتان باشید. دکتر راجا می گوید: « می توانید از دستگاه تصفیه یا گیاهان تصفیه کننده هوا استفاده کنید. ممکن است شما متوجه نباشید اما گونه هایتان هرروز در تماس با اشیای زیادی قرار می گیرند بنابراین با تمیز کردن این اشیا می توانید به کاهش جوش در این نواحی کمک بسیار زیادی کنید. جوش های نواحی پایین گونه به بهداشت دهان و دندان مربوط می شود. اما باکتری ها نیز عامل بسیار مهمی هستند ازاین رو، از تمیز بودن اشیایی که با پوست صورتتان در تماس هستند همانند تلفن همراه، برس های آرایشی و بالش خود، اطمینان حاصل کنید.


منطقه پیشانی و بین ابروها
جوش در این قسمت، اغلب ناشی از اختلالات گوارشی یا آلرژی های غذایی است. دکتر راجا می گوید: برخی کارشناسان معتقدند کاهش میزان مصرف لبنیات، گوشت قرمز و فست فودها و برعکس مصرف زیاد سبزیجات در بهبود جوش های این نواحی بسیار موثر است. همچنین در این ناحیه غدد چربی بیشتری نسبت به دیگر نواحی صورت وجود دارد که این موضوع احتمال بروزجوش را در این نواحی بیشتر می کند بنابراین پوست تان را تمیز نگه دارید و از محصولات بهداشتی برای پاک سازی منافذ پوستتان استفاده کنید.


منطقه چانه ،فک و بینی
همان طور که همه ما خیلی خوب می دانیم، رویش مو در اطراف چانه یکی از شایع ترین علل جوش در این ناحیه است. دکتر راجا برای رفع این مشکل ، خواب کافی و منظم و داشتن رژیمی مناسب را پیشنهاد می کند اما اگر همچنان جوش زدن در این ناحیه ادامه داشت، به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید. علاوه براین دستتان را زیر چانه تان قرار ندهید یا خیلی پوست این قسمت را دستکاری نکنید.جوش روی بینی به کبد و کلیه مربوط است بنابراین جوش در این نواحی، نشان دهنده فشار خون بالا یا اختلال در عملکرد کبد است.


پشت، بازو و ران ها
تغییرات هورمونی و ژنتیکی، اغلب علت اصلی بروز جوش در این نواحی است بنابراین کنترل آن شاید سخت باشد. علاوه بر این، عرق کردن و خیس شدن لباستان می تواند سبب تحریک پوست و وخیم تر شدن آن شود. به گفته دکتر راجا تا جایی که می توانید از حمل کوله پشتی اجتناب کنید چرا که اصطکاک آن، باعث جوش زدن می شود. از لباس های تمیز استفاده و از پوشیدن لباس خیلی تنگ اجتناب کنید.همچنین از ژل، صابون و لوسیون بدن و محصولات بهداشتی مراقبت از پوست و کرم های ضد آفتاب حاوی مواد خام مانند روغن طبیعی استفاده کنید. جوش پا و بازوها نیز اغلب با تحریکات پوستی و حساسیت یا فولیکوت( عفونت ریشه مو) اشتباه گرفته می شود و در صورتی که مشکل ادامه یابد، باید به پزشک مراجعه کنید.








منبع: سلامت نیوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین