کد خبر: ۱۷۴۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: منظورآقای هوک از گفتگو با عباس عراقچی مربوط به آخرین جلسه کمیسیون مشترک برجام است که پیش از خروج آمریکا از برجام در وین برگزار شد.
ناطقان: بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص اظهارات برایان هوک، نماینده آمریکا در گروه اقدام ایران مبنی بر مذاکره با معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان درباره زندانیان آمریکایی در ایران تصریح کرد: پیش از خروج آمریکا از برجام و در زمان برگزاری جلسات کمیسیون مشترک، درحاشیه نشست‌ها فرصتی برای رایزنی نمایندگان هیئت‌های کشورهای عضو ۱+۵ با یکدیگر یا با طرف ایرانی فراهم می‌شد.

وی افزود: به نظر می‌رسد منظورآقای برایان هوک از گفتگو با معاون سیاسی وزیر امور خارجه مربوط به آخرین جلسه کمیسیون مشترک برجام است که پیش از خروج آمریکا از برجام در وین برگزار شد و طبق روال هیئت آمریکایی نیز در کنار سایر اعضای ۱+۵ با هیأت ایرانی نشست مشترکی داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در حاشیه این نشست‌ها معمولا رایزنی‌هایی با نمایندگان هیئت آمریکایی نیز مانند سایر کشورها در خصوص مسائل برجامی به صورت دوجانبه انجام می‌پذیرفت و در خلال این گفتگوها طرف ایرانی همواره موضوع وضعیت زندانیان ایرانی در آمریکا را پیگیری می‌کرد و همچنین طرف آمریکایی نیز ادعای خود در مورد چند زندانی دو تابعیتی را پیگیری می‌کرد.

قاسمی خاطر نشان کرد: خبر این گفتگو با محوریت پیگیری وضعیت زندانیان ایرانی در آمریکا در همان زمان اعلام شد.

منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین