کد خبر: ۱۷۴۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲
معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استان تهران آخرین قیمت آجیل شب یلدا را اعلام کرد.
ناطقان: محمد امامی امین معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استان تهران با اشاره به نظارت بر قیمت کالاها در بازار اظهار کرد: در جلسه تنظیم بازار مقرر شد تا اقلام مورد نیاز برای شب یلدا مانند میوه، هندوانه و آجیل و خشکبار در بازار به وفور یافت شود و کسری نداشته باشیم.

وی افزود: بر این اساس از اتحادیه‌ها درخواست کردیم تا بر قیمت اقلام خود کنترل داشته باشند و اقلام مورد نیاز را با قیمت مناسب در اختیار شهروندان قرار دهند.


امامی امین تصریح کرد: خشکبار ایران به ویژه پسته در بازار بین المللی رتبه برتر را دارد و برای حفظ این رتبه صادر کنندگان، صادرات محصولات خود را افزایش داده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به مصرف بالای پسته در داخل کشور، حجم بسیاری از این محصول در داخل کشور عرضه می‌شود، اما تولیدکنندگان برای دریافت پول بیشتر، به صادرات این محصول به خارج از کشور اقدام می‌کنند و به همین منظور قیمت این کالا افزایش یافته است.

معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استان تهران در رابطه با این موضوع که کشور افغانستان عامل افزایش قیمت پسته در بازار بوده است، گفت: به دلیل اینکه کشور افغانستان کشت پسته را آغاز کرده و برای اینکه بتواند برای عرضه محصول خود در بازار بین المللی جایگاهی کسب کند، پسته‌های تولیدی خود را با قیمت پایین‌تری به فروش می‌رساند که همین مسئله موجب افزایش قیمت پسته در بازار داخلی ایران بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت آجیل در بازار بین ۶۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است، تصریح کرد: در ماه‌های گذشته قیمت پسته به ۳۰۰ هزار تومان هم رسید که همین موضوع بر قیمت تمام شده محصولاتی مانند انواع تخمه، بادام و سایر اقلام خشکبار تأثیر گذاشت.
برچسب ها: قیمت ، آجیل ، شب یلدا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین