کد خبر: ۱۷۴۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از اجرای ویژه برنامه های شب یلدا با عنوان« یلدای مهربانی» با شعار «طعم خوش در کنارهم بودن» خبر داد.
ناطقان: ولی الله شجاع پوریان گفت: شب یلدا از جشن های اصیل ایرانی است و بسیاری از آموزه‌های آن مثل صله رحم، همدلی و صمیمیت و احترام به بزرگان مورد تاکید اسلام هم بوده و شهرداری تهران نیز با رویکرد خانواده محوری نگاه ویژه ای به شب یلدا و پاسداشت آن دارد.

شجاع پوریان تصریح کرد: «یلدا در کنار محرومان» در قالب متل گوئی ( نوعی شعرخوانی و داستان خوانی)، پرده خوانی و نقاشی شاهنامه ای، خاطره گویی و یادی از گذشته ها (یلدا در تهران قدیم)، فال گرفتن وحافظ خوانی، تک نوازی و گروه نوازی سازهای ایرانی اجرای موسیقی مقامی، سنتی و فولکور، چیستان گوئی و مسابقه اطلاعات عمومی، شعرخوانی و مشاعره، پذیرایی و اهدای بسته شب یلدا از برنامههای ویژه شهرداری تهران در شب یلدا است.

معاون شهردار تهران افزود: اجراهای هنری در شهر با موضوع شب یلدا در قالب نواختن قطعات موسیقی سنتی همراه با حمل نمادهای شب یلدا در حداقل هفت نقطه پر تردد شهر به همت اداره کل فرهنگی شهرداری تهران صورت می گیرد و بنا داریم در مراکز بهاران، مراکز نگهداری از بی سرپرستان، گرمخانه ها و آسایشگاه های سالمندان نیز برنامه های متنوعی را اجرا کنیم.

وی با اشاره به برنامه «یلدا در محلات» گفت: بر این اساس معاونت های اجتماعی و فرهنگی مناطق 22گانه به برگزاری جشن های یلدا در سطح منطقه توسط کانون ها، موسسات، تشکل های مردم نهاد و دانشجویی در کمک می کنند.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین