کد خبر: ۱۷۵۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶
دولت چین امروز (چهارشنبه) با انتقاد از دستور دونالد ترامپ برای ایجاد مرکز فرماندهی جدیدی به منظور کنترل عملیات‌های فضایی ارتش تأکید کرد که مخالف مسلح‌سازی فضا است.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری فرانسه، هوآ چونیینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: چین همواره پیشنهاد استفاده صلح‌آمیز از فضا را مطرح کرده و مخالف مسلح سازی هوا و فضا و ایجاد رقابت تسلیحاتی فضایی است. ما مخالف هستیم که فضا بیش از این به یک میدان نبرد جدید تبدیل شود.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه دستور ایجاد فرماندهی هوا و فضا را صادر کرد. این ساختار سازمانی جدید درون پنتاگون بر عملیات‌های فضایی ارتش نظارت خواهد کرد. این نهاد که اسپیس‌کام نامیده می‌شود، با سایر مراکز فرماندهی نظامی آمریکایی مانند فرماندهی مرکزی در خاورمیانه یا فرماندهی هند-اقیانوسیه در آسیا هم‌سطح خواهد بود و به مقر جدید و همچنین فرمانده و معاون فرمانده با تأیید سنا نیاز خواهد داشت.

این اولین نهاد فضایی ارتش آمریکا نیست که امسال دونالد ترامپ پیشنهاد کرده است. او ماه ژوئن هم خواستار ایجاد نیروی فضایی شده بود که یک شاخه کاملا جدید نظامی در کنار نیروی دریایی، ارتش، نیروی هوایی، گارد ساحلی و تفنگداران است. او تاکید دارد چنین اقدامی برای مقابله با آسیب‌پذیری‌ها در فضا ضرورت دارد.

تشکیل چنین مرکزی نیازمند تأیید کنگره است و برخی از قانون‌گذاران و مقام‌های دفاعی نظر مثبتی نسبت به آن ندارند و نگران هزینه‌ها و بروکراسی بیشتر هستند. چین هم در سال‌های اخیر قابلیت‌های فضایی خودش را تقویت کرده است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین