کد خبر: ۱۷۵۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶
رئیس‌جمهوری در پاسخ به دعوت رسمی همتای ترکیه‌ای خود برای حضور در پنجمین جلسه شورای‌عالی روابط راهبردی دو کشور به آنکارا سفر کرد.
ناطقان: حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری دقایقی پیش در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی در پلسخ به دعوت رجب طیب اردوغان هنتای ترکیه ای خود، جهت حضور در پنجمین جلسه شورای‌عالی روابط راهبردی ایران و ترکیه طی مراسمی رسمی با حضور علی اکبر ولایتی مشاور امور بین‌الملل مقتم معظم رهبری، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و جمعی از اعضای کابینه دولت، تهران را به مقصد آنکارا ترک کرد.

قرار است در این سفر دو روزه که وزرای نفت، صنعت، اقتصاد، راه و نیرو و رئیس کل بانک مرکزی نیز روحانی را همراهی می‌کنند، اسناد مهمی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در حضور روسای‌جمهوری دو کشور به امضا برسد.

ایده تشکیل شورای‌عالی روابط راهبردی تهران - آنکارا نتیجه نخستین سفر روحانی به ترکیه در دولت یازدهم بود و براساس آن روسای‌جمهوری اسلامی ایران و ترکیه روابط ۳۰ میلیارد دلاری را هدف‌گذاری کردند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین