کد خبر: ۱۷۵۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷
حمید خالقی گفت: شهروندان کرمانی می‌توانند از طریق سامانه (۹۰۹۹۰۷۵۷۵) و ارتباط با مرکز مشاوره به صورت تلفنی سوالات حقوقی خود را مطرح کنند.
ناطقان: معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان اظهار داشت: به منظور حل سریع‌تر مشکلات حقوقی شهروندان مرکز مشاوره تلفنی حقوقی توسط کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از طریق سامانه (۹۰۹۹۰۷۵۷۵) راه اندازی شده است و کارشناسان پاسخگوی سوالات حقوقی شهروندان هستند.

وی با اشاره به کاربرد این سامانه عنوان کرد: مشاوره، آگاهی و اطلاع رسانی قبل از تنظیم دادخواست در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، هر گونه اقدامات حقوقی در زندگی روزمره، هر گونه اقدام در معاملات ملکی و ثبتی، هرگونه اقدام حقوقی و تخصصی در اختلافات خانوادگی، عقد قرارداد‌های ثبتی و حقوقی داخلی و بین المللی وتهیه کلیه اسناد تجاری مالی و حقوقی از مواردی است که کارشناسان پاسخگو هستند.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان گفت: شهروندان می‌توانند از طریق خط ثابت و بدون نیاز به کد پیش شماره از سراسر استان با این سامانه تماس بگیرند.

خالقی در ادامه افزود: ۱۸۱ جلسه دادگاه در کرمان به صورت الکترونیکی و همچنین ۲۷۶ جلسه در دادگستری استان کرمان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شده است که از این تعداد ۱۸۱ جلسه در محاکم به صورت الکترونیکی انجام شد که از انتقال متهمین به بیرون دادگاه جلوگیری شد و مابقی نیز مربوط به جلسات بین حوزه‌های قضایی، زندان و آموزشی بوده است.


منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین