کد خبر: ۱۷۵۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۱
مدیرکل آسیا – اقیانوسیه وزارت امور خارجه گفت: قرار است در آینده نزدیک محمدجواد ظریف سفری به هند داشته باشد.
ناطقان: اسلامی طی سخنانی در مراسم خداحافظی و تقدیر از سفیر هند در ایران که توسط انجمن دوستی ایران – هند برگزار شده بود گفت: انجمن دوستی ایران و هند یکی از فعال‌ترین و پربرنامه‌ترین انجمن‌ها است و بنده به سفیر هند هم گفتم که واقعا شور و نشاط را در برنامه‌های انجمن دوستی ایران و هند شاهد بوده و هستیم.

وی افزود: هند حوزه کاری بنده در وزارت خارجه است و افتخار می‌کنم که این انجمن از فعال‌ترین انجمن‌هاست. البته سفیر هند در ایران نیز طی دوره‌ای که در ایران حضور داشته بسیار فعال بوده و همکاری خوبی را با وزارت خارجه و شخص بنده داشته است.

وی با بیان این‌که «توسعه روابط ایران و هند را در دوره ماموریت سؤراب کومار سفیر هند در ایران شاهد بودیم» گفت: در این مدت نخست وزیر هند سفری به ایران داشته و همچنین آقای روحانی به هند سفر داشته است و آقای ظریف هم قرار است در آینده نزدیک سفری به هند داشته باشد. البته سفر آتی ایشان به دعوت موسسه ORF و برای سخنرانی است.

مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه بیان کرد: امیدواریم روابط بین دو کشور تداوم داشته و دو کشور همواره سعی کرده‌اند که از فرهنگ و تاریخ و ادبیات یکدیگر استفاده کنند، هند کشور تنوع و فرهنگ‌های مختلف و کشور دموکراسی در جهان است.

وی اظهار کرد: سفیر هند در طی مدتی که در ایران حضور داشته به 26 شهر سفر کرده و به فرهنگ ایران بسیار علاقه‌مند است. همسر وی نیز در این مدت به خوبی زبان فارسی را فرا گرفته و فکر می‌کنم این فرهنگ ما را هم به هند و هم به میانمار که مقصد بعدی مسئولیت وی است را منتقل کند.

دستیار ویژه وزیر خارجه همچنین بیان کرد: امیدواریم که آقای کومار باز هم به ایران سفر کند و از وی دعوت می‌کنیم هر زمان که تمایل داشتند به ایران بیایند و برای وی و خانواده ایشان آرزوی موفقیت داریم. ان‌شالله در ماموریت بعدی خود در میانمار موفق باشند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: ظریف ، هند ، سفر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین