کد خبر: ۱۷۵۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۶
رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از افزایش ۲۱ درصدی تشکیل پرونده‌های قاچاق خبر داد و گفت: سامانه گمرک تا پایان سال به سامانه جامع تجارت متصل می‌شود.
ناطقان: امروز (چهارشنبه) نشست دبیران کمیسیون‌های برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان‌ها برگزار شد.

در این نشست، علی مویدی خرم آبادی - رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز- از تشکیل ۹۸ هزار و ۷۷۶ پرونده قاچاق در هشت ماهه نخست سال جاری در سطح کشور خبر داد و گفت: خودرو، لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم یدکی خودرو، پارچه، تجهیزات رایانه‌ای و کود شیمیایی در رده‌های بعدی کشفیات قرار دارند.

وی افزود: به لحاظ شرایط اقتصادی، حجم کشفیات قاچاق خروجی نسبت به هشت ماهه سال گذشته ۳۷ برابر افزایش را نشان می‌دهد.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه کشور ما بزرگ است و کشورهای همجوار ما عطش زیادی نسبت به پایین بودن قیمت سوخت در ایران دارند، گفت: طی سال جاری در بخش کشفیات سوخت ۶۲ درصد افزایش داشتیم اما به هر حال نباید به این میزان از تلاش قانع باشیم.
مویدی با بیان اینکه سوخت امانت مردم است، تصریح کرد: قاچاق سوخت فقط در نقطه صفر مرزی نیست بلکه از نقطه‌ای از درون کشور انتقال می‌یابد. باید مباحث کنترلی، حفاظتی و امنیتی را برای منحرف نشدن در این سرمایه ملی ایجاد کنیم.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۷۰ درصد این تمهیدات صورت گرفته اما هنوز ۳۰ درصد باقی مانده است.


سامانه گمرک به سامانه جامع تجارت متصل می‌شود
رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ادامه از اتصال سامانه امور گمرکی به سامانه جامع تجارت تا پایان سال خبر داد و گفت: مسائلی همچون ایرادات فنی، ارتباطی، اعتبار و منابع، منجر به عدم اتصال این دو سامانه بوده است اما تاکنون حدود ۶۰ درصد از کار جلو رفته و مابقی نیز تا پایان سال به سرانجام می‌رسد.


تابلوی ۱۰۰ نقطه تهران پایین می‌آید
مویدی همچنین با بیان اینکه برخورد با برند قاچاق جزو مطالبات مردم است، تصریح کرد: این موضوع باید در سال ۹۵ پیگیری می‌شد اما متأسفانه مورد توجه قرار نگرفت. ۱۰۰ نقطه در شهر تهران را شناسایی کرده‌ایم که در دی ماه تابلوی آنها را پایین می‌آوریم.
وی افزود: در دی ماه با هماهنگی همه دستگاه‌ها، بحث برخورد با برندهای غیرمجاز فعال در کشور را آغاز می‌کنیم البته قبل از آن، به یکایک آنها هشدار داده‌ایم.


از بیمه‌ها گله‌مندیم


او نقش بیمه‌ها و سازمان‌های مختلف را در شکل‌گیری انبارها موثر خواند و گفت: برای بیمه انبارهای کالا در چارچوب مبارزه با قاچاق کالا اقدام های اولیه شده است اما از بیمه ها در این ارتباط گلایه داریم. طبق آنچه احصا شده، یکی از حوزه ها که کمترین همکاری را داشته است بیمه ها بودند.
مویدی ضمن ابراز امیدواری از اینکه وضع تا پایان سال به شرایط قابل قبولی برسد، اظهار کرد: البته برخی شرکت های بیمه اقدام های اولیه را انجام داده‌اند.
وی تصریح کرد: این ستاد هیچگاه در صدد مچ گیری یا اینکه بخواهد دستگاهی را به ناحق و ناخواسته زیر سوال ببرد نبوده است.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین