کد خبر: ۱۷۵۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۴
آیت الله مکارم شیرازی:
این استاد حوزه علمیه در دیدار اعضای ستاد مرکزی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: متأسفانه امروز حزب گرایی و عدم توجه به منافع ملی در گوشه و کنار کشور دیده می شود.
ناطقان: آیت الله مکارم‌شیرازی عصر دوشنبه دردیدار اعضای ستاد مرکزی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: یکی از آسیب های جدی نظام اسلامی، تحزب و قبیله گرایی است که در این شرایط حساس و فوق العاده، این تفکر باید از میان رفته و آحاد جامعه دلسوزانه انقلاب اسلامی را یاری کنند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، آن را نعمت بزرگی دانست و گفت: اکنون که با وجود همه توطئه های دشمنان برای براندازی نظام اسلامی، 40 سال از عمر انقلاب می گذرد، باید عوامل پیروزی انقلاب را تقویت کنیم.

وی بر ضرورت مراقبت از آسیب هایی که به انقلاب اسلامی خدشه وارد می کنند تأکید کرد و گفت: اتحاد و همبستگی مردم، یکی از دلایل اصلی پیروزی و تحکیم انقلاب اسلامی بود که بسیار مهم و ارزشمند است و این اتحاد با شعار محقق نمی شود و باید بسیار مراقب باشیم که عوامل اختلاف از میان برود.

این مرجع تقلید خلوص نیت مردم و فداکاری ملت غیور ایران اسلامی را از دیگر عوامل پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: اگر این سه عامل همچنان وجود داشته باشد، ما در عرصه های مختلف موفق و پیروز می شویم و اگر تضعیف شوند، شکست خواهیم خورد.

وی یکی دیگر از آسیب های کشورمان را کمرنگ شدن مسائل اسلامی عنوان کرد و افزود: متأسفانه برخی افراد و گروهها به مسائلی همچون حجاب، مواد مخدر و دیگر انحرافات توجه نمی کنند و این سبب می شود جلوه های اسلام در جامعه کمرنگ شده و لفظ اسلامی از جمهوری اسلامی حذف شود.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه تجمل گرایی و زندگی اشرافی از دیگر آسیب های جدی است که ما را از الگوی زندگی ساده امام خمینی(ره) دور می کند، گفت: در دوران تحریم، ساده زیستی اهمیت بیشتری دارد و مسئولان همچنین نباید از توده های مردم که در برابر رژیم طاغوت ایستادند، فاصله بگیرند و امروز هم باید به مستضعفان تکیه کنند.

وی با اشاره به برخی تحرک ها برای تضعیف حوزه های علمیه و مرجعیت، تصریح کرد: متأسفانه این افراد و گروه ها گاهی در مراکز حساس نفوذ می کنند، اما باید بدانیم که حوزه و مرجعیت، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و در عراق نیز نقش مرجعیت در بازکردن گره ها مشهود است.

این مرجع تقلید در پایان با اشاره به شکست های پی در پی دشمنان نظام اسلامی در عرصه های مختلف، خاطرنشان کرد: رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس با توسل به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در جبهه های نبرد با دشمنان به پیروزی رسیدند و امروز هم نباید این امر مهم را فراموش کنیم.

روسای کارگروه های تخصصی ستاد مرکزی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، امروز با برخی از علما و مراجع عظام تقلید در شهر مقدس قم دیدار و گفت وگو کردند.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین