کد خبر: ۱۷۵۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷
رئیس سازمان فضایی ایران، اظهار کرد: امروزه در حوزه بلایای طبیعی و در زمینه ریسک وقوع، کشور ما رتبه 11 را در دنیا دارد، این رتبه در حوزه زلزله در صدر است و در خشکسالی رتبه 22 را دارد.
ناطقان: مرتضی برابر روز سه شنبه در پنل « عوامل و الگوهای بهبود مشارکت دانشگاه ها در رفع مشکلات ملی» در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران اظهار کرد: در سه دهه گذشته دانشگاه نقش زیادی در اقتدار علمی ایفا کرده اند. سه دهه همکاری غرور آفرین با دانشگاه ها باعث شد در منطقه رتبه اول و در دنیا رتبه 16 را داشته باشیم.

وی افزود: در حال حاضر هم، 137 طرح پژوهشی با 16 دانشگاه و سازمان پژوهشی ذیل وزارت علوم قرارداد و 197 طرح و پایان نامه دانشجویی با دانشگاه ها داریم.

به گفته رئیس سازمان فضایی، دهه چهارم عصر تجاری فضا است و امروزه شاهد شکل گیری اقتصاد فضا هستیم که به عنوان اقتصاد نوظهور مطرح می شود. متوسط رشد اقتصاد فضا شش و نیم برابر متوسط اقتصاد جهانی بوده است.

براری خاطرنشان کرد: در تلاشیم از ظرفیت دانشگاه ها در تثبیت فناوری استفاده کنیم چون دانشگاه ها در توسعه فناوری ظرفیت خوبی ایجاد کرده اند. همچنین به دنبال آن هستیم تا دانشگاه ها در اقتصاد فضا حضور حداکثری داشته باشند که در این زمینه با یکی از دانشگاه ها تحت عنوان زیرشاخه های اقتصاد فضا قرارداد منعقد کردیم تا سهم دانشگاه ها در این عرصه پر رنگ تر شود.

رئیس سازمان فضایی، افزود: به واسطه رشد اقتصاد، کاربردهای فضا در زندگی و رفاه جامعه نقش موثر و پر رنگی ایفا می کند.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین