کد خبر: ۱۷۶۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۲
زردچوبه از ادویه‌های شناخته شده و پرمصرف است که علاوه بر ویژگی طعم‌دهندگی مطلوب به مواد غذایی دارای خواص ضد التهابی نیز هست.
ناطقان: در حالی که افزودن این ادویه به غذا یا استفاده از آن روی پوست صورت بی‌خطر است، لازم است پیش از مصرف آن به شکل مکمل با پزشک مشورت شود.
 


سایت تخصصی "مدیکال دیلی" در مطلبی در این رابطه آورده که طبق بررسی‌های انجام شده این ادویه دارای خواص مهمی برای سلامتی است که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

درمان بیماری‌های مزمن

زردچوبه دارای ترکیب‌های ضد التهابی طبیعی موسوم به "کورکومینوید" است که تاثیرات مثبتی بر انواع بیماری‌ها دارد. التهاب، عامل بیماری‌های متعددی است و در نتیجه در بسیاری از مطالعات، تاثیرات بالقوه زردچوبه در درمان بیماری‌های قلبی یا کاهش خطر ابتلا به برخی انواع سرطان‌ها مورد بررسی قرار گرفته است. درحالیکه تحقیقات انجام گرفته در مراحل ابتدایی قرار دارد، محققان به نتایج امیدبخشی دست یافته‌اند.

کمک به کاهش وزن

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد ترکیب "کورکومین" به کاهش التهاب در پانکراس، سلول‌های ماهیچه و چربی کمک می‌کند. درحالیکه در بیشتر این بررسی‌ها موش‌ها مورد آزمایش قرار گرفته‌اند در سال ۲۰۱۵ مطالعه‌ای روی ۴۴ انسان انجام گرفت که حاکی از تاثیر این ماده در کاهش وزن افراد در دوره‌ای دو ماهه بوده است.
 
با این حال به گفته کارشناسان تنها افزودن زردچوبه به رژیم غذایی موجب کاهش وزن نمی‌شود و این ترکیب در کنار اقدامات دیگر همچون فعالیت فیزیکی و خودداری از مصرف غذا‌های فرآوری شده تاثیرگذار است.

بهبود سلامت پوست

مصرف چای زردچوبه یا استفاده از محصولات بهداشتی حاوی این ماده باعث می‌شود پوست ترکیب‌های آنتی‌اکسیدان را دریافت کند. در حالی که شواهدی در مورد تاثیر معجزه‌آسای زردچوبه در درمان آکنه وجود ندارد، برخی از متخصصان پوست تاکید کرده‌اند که این ماده به تولید کلاژن کمک می‌کند.

تسکین درد‌های آرتروز

برای افراد مستعد درد‌های مفصلی افزودن زردچوبه به رژیم غذایی مفید است. در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۶ انجام گرفت مشاهده شد ترکیب کورکومین درد‌های ناشی از آرتروز را کاهش می‌دهد. همچنین تاثیر آن در کاهش درد، عملکرد جسمی و بهبود کیفیت زندگی مبتلایان به آرتروز در بسیاری از بررسی‌ها مورد تاکید قرار گرفته است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین