کد خبر: ۱۷۶۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴
معاون راهبری و نظارت بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب گفت: تابستان امسال 340 شهر با تنش آبی مواجه بودند و پیش بینی می شود تابستان آینده نیز همین تعداد شهر در سطح کشور گرفتار تنش و بحران کم آبی باشند.
ناطقان: حمیدرضا کشفی روز پنجشنبه در حاشیه نخستین نشست کارگروه ملی شبکه های توزیع آب افزود: با توجه به بارشهای امسال بطور متوسط 15 درصد حجم ذخایر پشت سدها نسبت به پارسال افزایش یافته ولی به دلیل تداوم طولانی مدت پدیده خشکسالی و افت شدید منابع آب سطحی و زیرسطحی همچنان در ایران با تنش آبی مواجهیم.

وی ادامه داد: با کمک مردم و مدیریت مصرف می توان از بحران کم آبی سال آتی عبور کرد اما پیش بینی می شود در برخی شهرهای واقع در جنوب و جنوب شرق کشور و نیز شهرهایی در استانهای هرمزگان و خوزستان مشکلاتی در این زمینه وجود داشته باشد.

معاون شرکت مهندسی آب و فاضلاب گفت: برای رسیدن به پایداری خدمات آب در شهرهای واقع در معرض تنش و انجام تمهیدات لازم، لایحه ای برای تصویب در دولت و مجلس در دست پیگیری است تا بتوان از محل اعتبارات مجلس و دولت پایداری خدمات آب را افزایش داد و پروژه های برنامه ریزی شده برای گذر از بحران را به سرانجام رساند.

* انتقال آب از دریای عمان
وی همچنین به موضوع طرح انتقال آب از دریای عمان اشاره و بیان کرد: برای شهرهای استانهای جنوبی کشور در حاشیه 100 کیلومتری دریای عمان و خلیج فارس نظیر خوزستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر چاره ای جز تامین آب از دریا نداریم لذا راه اندازی آب شیرین کنها برای این مناطق در دستور کار است.

کشفی افزود: وزارت نیرو برای مقابله با تنش آبی بسته ای تهیه کرده که بر اساس آن با اجرای تمهیدات خاص در سه سال آینده و در سال 1400 با کمترین بحران آبی مواجه باشیم.

وی ادامه داد: در این بسته برنامه ریزیهایی صورت گرفته که از طریق اخذ اعتبارات دولتی و مجلس برخی سامانه های مرتبط با تامین و توزیع آب بازسازی شده و ارتقاء یابند.

معاون بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب گفت: باید با 'مدیریت منابع، اولویت بندی و مدیریت مصرف' شرایط را برای عبور از تنش و بحران کم آبی مساعدتر کرد.

نخستین نشست کارگروه ملی شبکه توزیع آب با حضور مدیران شبکه توزیع آب کلانشهرهای سراسر کشور در مشهد برگزار شد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: تنش آبی ، شهر ، تابستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین