کد خبر: ۱۷۶۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵
وزیر امور اقتصادی و دارایی طی نامه‌ای، صورت حساب عملکرد بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور را تقدیم رئیس جمهور کرد.
ناطقان: به نقل از وزارت اقتصادی و دارایی ایران، در متن نامه دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی به رئیس جمهور آمده است: به منظور انجام تکالیف قانونی مندرج در ماده (۱۰۳) قانون محاسبات عمومی کشور، ماده (۱) قانون تفریغ بودجه سال‌های پس از انقلاب و مواد (۸) و (۹) آیین نامه اجرایی آن، به پیوست لوح فشرده حاوی اطلاعات صورت حساب عملکرد بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور که بر اساس ضوابط مقرر در قوانین موصوف و مطابق عناوین و تقسیمات مندرج در قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور و اصلاحات بعدی آن در «معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور» تهیه و تنظیم شده است، جهت استحضار تقدیم می‌گردد.

این نامه می‌افزاید: با اجرای حسابداری تعهدی در سطح بخش عمومی کشور از ابتدای سال ۱۳۹۴، اصلاحاتی بنیادین در نظام مالی و محاسباتی کشور آغاز شده که هدف آن، اجرای بند (۹) سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اعتلای مدیریت مالی دولت و زمینه سازی برای استقرار نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد است.

در ادامه نامه وزیر اقتصاد به رئیس جمهور آمده است: تهیه صورت‌های مالی دولت به عنوان مکمل این صورت حساب، یکی از اهداف راهبردی این وزارت در اجرای ماده (۸) قانون برنامه ششم توسعه محسوب می‌شود که حاصل آن گزارش‌هایی شفاف برای تصمیم گیری‌های زیر بنایی کشور، شامل وضعیت مالی دولت (به لحاظ دارایی ها، بدهی‌ها و ارزش خالص) و عملکرد مالی دولت (به لحاظ درآمد‌ها و هزینه ها) خواهد بود.

بر اساس ماده (۱۰۳) قانون محاسبات عمومی کشور وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است، صورت حساب عملکرد هر سال مالی را حداکثر تا پایان آذر ماه سال بعد طبق تقسیمات و عناوین مندرج در قانون بودجه سالیانه، همراه با گردش نقدی خزانه، به طور همزمان به دیوان محاسبات کشور و هیئت وزیران تسلیم کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین