کد خبر: ۱۷۶۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹
رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران از افزایش یک هزار و ۵۰۰ تومانی نرخ هر کیلو موز در بازار خبر داد.
ناطقان: اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران درباره آخرین تحولات بازار میوه و صیفی اظهار کرد: طی هفته اخیر قیمت موز و سبزی با نوساناتی در بازار روبه‌رو شده است.
 
وی با اشاره به اینکه هم اکنون سبزی اطراف شهر تمام شده است، افزود: با توجه به آنکه سبزی مورد نیاز از استان های اهواز، شمال و بخشی اصفهان تهیه می شود، از این رو افزایش هزینه حمل و نقل دلیل اصلی گرانی سبزی نسبت به هفته گذشته در بازار به شمار می‌رود.
 
به گفته کارگر، کاهش تقاضا و فراوانی اقلام میوه موجب شده تا آرامش و رکود در بازار حاکم باشد.


رئیس اتحادیه میوه و سبزی از افزایش یک هزار و ۵۰۰ تومانی نرخ موز در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو موز با نرخ ۹ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان توزیع می شود که نسبت به هفته گذشته به سبب کمبود عرضه دستخوش تغییر و تحولاتی در بازار قرار گرفته است.

وی، نرخ هر کیلو ازگیل را ۷ تا ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلو انار۳ تا ۹ هزار، انگور شاهرودی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار، پرتقال جنوب ۵ تا ۹ هزار، پرتقال شمال یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار، خرمالو شمال ۳ تا ۵ هزار، خرمالو کن ۵ تا ۹ هزار، سیب لبنانی زرد ۴ تا ۹ هزار، سیب لبنانی قرمز ۳ تا ۸ هزار و کیوی ۴ تا ۹ هزار تومان است.

این مقام مسئول با اشاره به سایر قیمت میوه‌ها در بازار بیان کرد: هم اکنون هر کیلو خیار بوته ای یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار، خیار گلخانه ای ۲ تا ۴ هزار، گریپ فروت تو سرخ ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، نارنگی یافا ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰، نارنگی انشو ۳ تا ۶ هزار و ۵۰۰، خربزه ۲ تا ۵ هزار و هندوانه یک هزار تا ۳ هزار تومان در میادین توزیع می‌شود‌.

کارگر نرخ هر کیلو بادمجان قلمی را ۴ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلو بادمجان گلخانه ۴ تا ۸ هزار، پیاز زرد یک هزار تا ۲ هزار و ۷۰۰، پیاز قرمز یک هزار و ۷۰۰ تا ۲ هزار و ۷۰۰، کاهو پیچ سالادی ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰، کاهو رسمی ۲ تا ۳ هزار، فلفل تند ریز ۳ تا ۶ هزار، فلفل دلمه ۷ تا ۱۰ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی ادامه داد: هر کیلو کدو حلوایی با نرخ ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار، کدو مسمایی ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰، کرفس یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار، کلم بروکلی یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، گوجه فرنگی بوته ای ۲ تا ۳ هزار، گوجه فرنگی گلخانه ۴ تا ۸ هزار، لوبیا سبز ۳ تا ۵ هزار و ۵۰۰ و هویج یک هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰، لیمو ترش سنگی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ و نارنج یک هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان عرضه می‌شود.

وی، نرخ هر کیلو سبزی خوردن را ۲ تا ۳ هزار تومان و سبزی جور(پلو، آش، قورمه) ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

به گفته کارگر، با توجه به فراوانی میوه و کاهش تقاضا بعید است که نوسان خاصی طی روزهای آتی در بازار اتفاق بیفتد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران در پایان با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه مرکبات شب عید وجود ندارد، تصریح کرد: اگرچه برخی کارشناسان به سبب کاهش ذخیره سازی سیب درختی در انبارها نسبت به مدت مشابه سال قبل موافق واردات هستند، اما وزیر جهاد کشاورزی معتقد است که کمبودی در بازار وجود ندارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین