کد خبر: ۱۷۷۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵
رییس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از فارغ‌التحصیلان و دانشجویان رشته‌های مرتبط با این سازمان، دعوت کرد تا به سوی کارآفرینی بروند و تاکید کرد که این سازمان فضای خوبی برای کارآفرینی در این شغل‌ها ایجاد کرده‌ است.
ناطقان: هر چند در طول سال‌های گذشته، یکی از ایرادهای وارد شده به سازمان میراث فرهنگی و قوانین آن، مشکلات مطرح شده برای ورود دانشجویان و به خصوص فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با عملکرد سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به این سازمان و استفاده از تخصص آن‌ها در جای اصلی خود بود، اما نه تنها در طول این سال‌ها هیچ قدم و حتی حرفی که نشان از تمایل متولیان این سازمان برای برطرف کردن این مشکل باشد، شنیده نشده است، بلکه درست در زمانی که طرح بازنشستگی کارمندان واجد شرایط  در حال اجرائی شدن بود، و نور امید در دل فارغ‌التحصیلان و دانشجویان برای قرار گرفتن در جایگاه اصلی خود روشن می‌شد، انگار صحبت‌های رئیس سازمان میراث فرهنگی مبنی بر کوچک‌سازی دولت، آبِ پاکی را روی دست آن‌ها ریخت!

علی‌اصغر مونسان در گفت‌وگو با ایسنا،  با بیان‌این‌که موضوع کار و اشتغال، متولیانِ خود را دارد، ادامه می‌دهد:‌ هر چند فارغ‌التحصیلان باستان‌شناسی، مرمت آثار تاریخی یا رشته‌های مرتبط با این سازمان، به این حوزه مرتبط می‌شوند، اما یک نکته وجود دارد و آن پر شدن ظرفیت دولت از اشتغال است.

او با تاکید بر این‌که نباید نگاه به این سمت باشد که حتما فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها، جذب بدنه دولت شوند، می‌افزاید: دولت در حال کوچک کردن خود است، از یک سو سازمان میراث فرهنگی اصلا مجوز استخدام ندارد و از سوی دیگر دولت اجازه استخدام نمی‌دهد، براساس قانون دولت باید به سمت کوچک سازی برود، سیاستی که آن را قبول داریم.

مونسان با بیان این‌که سازمان میراث فرهنگی موظف به ایجاد فضاهای اشتغال‌زاست، ادامه می‌دهد: خوشحالم که بگویم در یک سال گذشته ما جزو دستگاه‌های پیشرو کشور در امر ایجاد اشتغال بوده‌ایم. در واقع ما فضای کسب و کار ایجاد می‌کنیم.

وی با این‌وجود با اشاره به این‌که نباید نگاه فارغ‌التحصیلان این حوزه‌ها، استخدام در سازمان میراث‌فرهنگی باشد، اضافه می‌کند: این کار نشدنی است، چون سیاست دولت این نیست.

او به تعداد بسیار کم، افرادی که در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بازنشسته شده‌اند، اشاره می‌کند و می‌گوید: از سوی دیگر قرار نیست به جای کسانی که بازنشسته شده‌اند، بار دیگر جذب انجام شود.

رییس سازمان میراث فرهنگی از فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرمت و باستان‌شناسی و دیگر رشته‌های مرتبط به این سازمان دعوت می‌کند تا به سمت کارآفرینی بروند و می‌گوید: این سازمان فضای خوبی ایجاد کرده است، اکنون کارهای حمایتی و هدایتی انجام می‌دهیم، تسهیلات ارزان قیمت در اختیار آن‌ها می‌گذاریم، در این زمینه می‌توان به اعداد خوبی اشاره کرد، تسهیلاتی تا کنون داده‌ایم و باز هم پرداخت می‌شود، همه به این دلیل است که سازمان میراث فرهنگی نیز بتواند برای اشتغال کمکی کرده باشد.

مونسان تاکید می‌کند: اما این‌که نگاه این باشد که در سازمان میراث‌فرهنگی استخدام انجام شود، فعلا میسر نیست و دولت آن را قبول نمی‌کند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین