کد خبر: ۱۷۷۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶
مسئولان شرکت آمریکایی اپل اعلام کردند فروش محصولات این شرکت در چین، به دلیل جنگ تجاری واشنگتن و پکن، کاهش یافته است.
ناطقان: روزنامه 'ساوت چاینا' روز پنجشنبه گزارش کرد به دلیل کاهش فروش محصولات اپل در چین، این شرکت روز گذشته پیش بینی فروش خود را در چهار ماهه منتهی به آخر دسامبر به 84 میلیارد دلار کاهش داد در حالی که تحلیلگران رقم 91.5 میلیارد دلار را قبلا برآورد کرده بودند.

بر اساس این گزارش، اپل در ابتدا درآمد 89 تا 93 میلیارد دلاری را برای چهار ماه آخر سال 2018 پیش بینی کرده بود.
کاهش فروش محصولات اپل در چین همچنین باعث کاهش سهام این شرکت بزرگ آمریکایی در بورس های مختلف شده است.

پیشتر نیز تحلیلگران پیش بینی کرده بودند در سال ۲۰۱۸ میلادی، میزان فروش گوشی‌های هوشمند آیفون اپل در چین تحت تاثیر مسائل و تقابل‌های تجاری چین و آمریکا به شدت افت و کاهش خواهد یافت.

جنگ تجاری چین و ایالات متحده آمریکا و همچنین قیمت بالای آیفون ۱۰ و نسل‌های جدیدتر آن، از جمله دلایل استقبال کمتر چینی ها از محصولات اپل است.

دستگیری و بازداشت معاون مالی شرکت هواوی در کانادا، معرفی و عرضه گوشی‌های قدرتمند، زیبا و باکیفیت توسط غول‌های تکنولوژی چینی همچون هواوی، زد تی ای، ویوو و اوپو از دیگر دلایل کاهش فروش آیفون در چین است.


این وضعیت در حالی است که پیشتر نیز به دنبال افزایش تنش‌های تجاری میان چین و آمریکا، دادگاهی در چین با شکایت شرکت مخابراتی کوالکام از اپل به علت نقض ثبت اختراع تراشه‌های این کمپانی و نصب در آیفون، فروش و واردات گوشی اپل به این کشور را ممنوع کرده بود.
چین، هنگ گنگ و تایوان بزرگ‌ترین بازار فروش گوشی‌های اپل را به خود اختصاص داده و در مجموع یک پنجم از فروش 265 میلیارد دلاری اپل در این کشورها صورت گرفته است.

منبع: ایرنا
برچسب ها: محصولات اپل ، اپل ، فروش
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین