کد خبر: ۱۷۷۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
نخست وزیر پاکستان امروز (پنج‌شنبه) سفر دو روزه‌ای را به ترکیه آغاز کرد به طوریکه اسلام آباد امیدوار است این سفر به بهبود هر چه بیشتر روابط دو جانبه میان این دو کشور کمک کند.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزرای ارشد کابینه پاکستان در جریان این سفر عمران خان نخست وزیر کشورشان را همراهی خواهند کرد.

دولت پاکستان امروز در بیانیه‌ای گفت: سفر عمران خان با دعوت رسمی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه صورت گرفته است. این نخستین سفر عمران خان به ترکیه از زمان روی کار آمدنش در راس قدرت در اوت سال ۲۰۱۸ میلادی به دنبال انتخابات پارلمانی تابستان گذشته است.

وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد: اسلام آباد و آنکارا یک میراث فرهنگی و مذهبی مشترک دارند که تاریخ آن به قرن‌ها پیش باز می‌گردد و این سفر عمران خان به ترکیه روابط میان این دو کشور را بیش از پیش تقویت خواهد کرد. انتظار می‌رود عمران خان با اردوغان و دیگر مقامات ترکیه فردا دیدار کند.

در همین حال احسان مصطفی یورداکول، سفیر ترکیه در اسلام آباد امروز گفت: سفر عمران خان روابط و برادری میان این دو کشور را تقویت می‌کند.

وی افزود: پاکستان و ترکیه روابط تاریخی دارند و این سفر روابط و برادری میان این دو کشور را بیش از پیش تقویت می‌کند.

یورداکول افزود: علاوه بر روابط سیاسی، تجاری و اقتصادی دوجانبه ما تحولات منطقه‌ای و جهانی به ویژه روند صلح کنونی در افغانستان را در جریان این دیدارها به بحث خواهیم گذاشت.

سفیر ترکیه در پاکستان تصریح کرد: سطح رضایت بخشی در روابط سیاسی، حوزه‌های اقتصادی و تجاری نیز خود را نشان می‌دهد. روابط ما تنها برادرانه نیست، بلکه برای هر دو کشور سودمند نیز است.

وی در ادامه گفت: توافقاتی که ما برای فروش هلیکوپترهای شناسایی تهاجمی و تاکتیکی ATAK امضا کرده‌ایم تنها آغاز همکاری صنایع دفاعی میان این دو کشور است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین