کد خبر: ۱۷۷۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۰
یک متخصص اطفال گفت: وعده‌های غذایی در رشد کودک تاثیر بسزایی دارد و لازم است والدین توجه لازم و کافی را نسبت به این مسئله داشته باشند.
ناطقان: علی محتشمی متخصص اطفال اظهار کرد: صبحانه برای اطفال بسیار مهم است بخصوص در ۲ سال اولیه زندگی آنان که مهمتر از دیگر وعده‌های غذایی در روز به شمار می‌رود، بطور کلی صبحانه وعده بسیار مهمی است، ولی در ۲ سال اول زندگی کودک نقش بسیار مهم‌تری دارد چرا که در رشد کودک بسیار موثر است.

این متخصص اطفال ادامه داد: تا زیر ۱ سال برای نوزادان وعده خاصی مطرح نیست و بهتر است مادر برنامه شیردهی را به روال عادی برای فرزندانشان داشته باشند و در ۶ ماه دوم می‌توانند وعده‌های تکمیلی غذایی را شروع کنند و پس از نه ماهگی که وعده‌های غذایی بطور کامل معرفی شد ۳ وعده و ۳ میان وعده برای کودک در نظر گرفته شود.


محتشمی با اشاره به اینکه مادر باید در کنار وعده غذایی شیر خود را به کودک بدهد، گفت: مادران باید تا پایان ۲ سالگی کودک از شیر خود استفاده کنند و در کنار آن از وعده‌های تکمیلی کمک بگیرند؛ در وعده صبحانه، غلات قسمت عمده را برای کودک تشکیل می‌دهد.

وی افزود: در وعده صبحانه، حتما باید یک منبع پروتئینی را انتخاب کرد تا بطور متنوع در روز‌های مختلف کودک استفاده کند؛ منبع پروتئینی می‌تواند تخم مرغ، عدس، حبوبات پخته شده و غیره باشد و بهتر است حتما ۱ میوه هم به کودک داده شود.

این متخصص اطفال تشریح کرد: برای نهار و شام هم غلات قسمت عمده را تشکیل می‌دهد، در این ۲ وعده غذایی کودک باید از گروه گوشت و حبوبات هم تغذیه کند که گوشت قرمز می‌تواند مفیدتر باشد علاوه بر آن از سبزیجات پخته و خام هم به کودک داده شود که سبزیجات پخته شده می‌تواند شامل خورشت‌ها و یا مخلوط با پلو باشد و سبزیجات خام می‌تواند بصورت سالاد مناسب با شرایط کودک باشد.



محتشمی افزود: در ۲ وعده غذایی شام و نهار حتما از ماست استفاده شود چرا که برای دستگاه گوارش کودک بسیار مفید است؛  فراموش نکنید از مصرف ماست همزمان با گوشت قرمز بپرهیزید زیرا مانع جذب آهن می‌شود،؛ میان وعده‌ها می‌تواند شامل میوه‌ها، مغزها، خشکبار باشد و برای کودکان ضعیف‌تر می‌تواند شامل غلات و پروتئین بصورت ساندویچی کوچک و یا نان و پنیر و گردو باشد.


وی یادآوری کرد: وعده‌های غذایی در رشد کودک تاثیر بسزایی دارد و لازم است والدین توجه لازم و کافی را نسبت به این مسئله داشته باشند چرا که تغذیه مناسب علاوه بر مسائل رشد کودک تاثیر زیادی بر خلق و خوی او هم می‌تواند داشته باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین