کد خبر: ۱۷۷۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۵
حضرت امام رضا (ع) در کتاب طب الرضا به چگونگی و راه‌های تقویت حافظه اشاره کرده اند.
ناطقان: حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در رساله ذهبیه فرموده‌اند: کسی که می‌خواهد فراموشیش کم شود باید هر روز سه قطعه زنجبیل آغشته به عسل میل کند و خوردن کشمش به هنگام صبح به صورت ناشتا حافظه را تقویت می‌کند.

وقتی ویتامین "ث" در بدن کم شود، رسوبات و مایعات بدن زیاد می‌شود، به قول قدیمی‌ها رطوبت بر مزاج غلبه می‌کند، اعصاب را سستی و رکود فرا می‌گیرد و قدرت مغز و حافظه کم می‌شود.

برای کاهش دادن مایعات و سوزاندن رسوبات علاوه بر ویتامین "ث"، موادی لازم است که اعصاب را تحریک و حرارت بدن را زیاد کند و زنجبیل آغشته به عسل این خدمت را به بهترین نحو ممکن انجام می‌دهد.

زنجبیل گرم و خشک، محرک و برای سوء هاضمه و بیماری‌های ریوی و فالج (سست و بیکار شدن عضوی از بدن) مفید است و همینطور برای سرماخوردگی، قولنج، نفخ معده و تقویت حافظه سودمند است.

کشمش در تحریک اعصاب، تقویت آن‌ها و تحکیم عضلات بسیار موثر است.

در کشمش، آهک، منیزیم، آهن، منگنز، پتاسیم، کلر، اسید فسفریک و مقدار زیادی قند دیده می‌شود که بیشتر آن‌ها غذای مستقیم مغز و اعصاب محسوب می‌شود، کشمش مزاج را نرم می‌کند، خون را صاف می‌کند، روح را نشاط می‌دهد، اعصاب را بیدار می‌کند و در عین حال آرامش بخش است.
 
برچسب ها: خواص ، کشمش ، طب الرضا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین