کد خبر: ۱۷۷۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰
دادستان اردبیل:
این مقام قضایی ضمن تکذیب اظهارات رئیس سازمان خصوصی سازی تاکید کرد: پوری حسینی بابت خرید این مجتمع از بانک ملی پولی پرداخت نکرده است؛ و از نظر دستگاه قضایی بدهکار است. کسی هم به ایشان نگفته است که این مجتمع نوش جانت!
ناطقان: در پی حواشی اخیر بوجود آمده در خصوص واگذاری سهام شرکت‌های دولتی، پوری حسینی، رئیس سازمان خصوصی سازی در حالی شامگاه دومین روز دیماه امسال در برنامه متن و حاشیه که با موضوع "خصوصی‌سازی از انتقادها تا واقعیت‌ها" از شبکه سه سیما پخش شد، حضور یافت تا با استفاده از ظرفیت‌های رسانه ملی خود را از این انتقادات و حاشیه‌ها تطهیر کند. تطهیری که این روزها خود به گرفتاری و حاشیه‌ای بزرگ برای پوری حسینی که حالا به "آقای حاشیه کشور" معروف گردیده، تبدیل شده است.

چرا که در بخشی از این برنامه، پوری حسینی در پاسخ به مجری برنامه در خصوص واگذاری مجتمع گوشت اردبیل در سال 85 به رقمی کمتر از 4 میلیارد تومان و ورود دادستانی به این بحث گفت: آن شخصی که در نامه دادستانی اشاره شده که خریدار عمده این مجتمع است و در اجرای سیاست خصوصی‌سازی و واگذاری سهام شرکت‌های دولتی در کشور هم نقش اصلی را دارد، بنده هستم. اما نکته قابل توجه در این زمینه این است که مجتمع گوشت اردبیل دولتی نبوده و از سوی دیگر توسط سازمان خصوصی‌سازی هم عرضه نشده است.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی افزود: من در دیماه سال 84 از سازمان خصوصی‌سازی کنار رفتم، در بخش خصوصی دنبال کار و فعالیت خود رفتم. در آن زمان شرکت سرمایه‌گذاری بانک ملی ایران مجتمع گوشت اردبیل را به مزایده گذاشته بود و رفتیم در این مزایده شرکت کردیم و برنده شدیم و این شرکت را خریدیم.

پوری حسینی: دادستان اردبیل واگذاری مجتمع گوشت اردبیل را قانونی اعلام کرد

وی اضافه کرد: بنده احضار شدم، رفتم اردبیل؛ آقای عتباتی، دادستان محترم اردبیل در این زمینه اظهاراتی فرمودند و بنده این فرایند را برای ایشان اعلام کردم و ایشان هم بررسی‌هایی انجام دادند و پس از آن واگذاری مجتمع گوشت اردبیل را کاملا قانونی اعلام کردند.

پوری حسینی: پول خرید مجتمع گوشت اردبیل را تا ریال آخر داده‌ایم

رئیس سازمان خصوصی‌سازی افزود: این واگذاری هیچ ربطی به سازمان خصوصی‌سازی نداشت و همه پولی را هم که برای خرید این سهام پیشنهاد داده بودیم، تا ریال آخر داده‌ایم.

پوری حسینی: دادستان اردبیل گفت مجتمع گوشت اردبیل نوش جانتان

پوری حسینی(که در حال حاضر معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان خصوصی‌سازی است) همچنین با بیان این که در حال حاضر سهامدار مجتمع گوشت اردبیل هم هستم گفت: در مجموع پس از توضیحات ارائه شده، آقای عتباتی گفتند که اگر در آن زمان 4 میلیارد تومان پول برای خرید این مجتمع داده باشید، الان حدود 100 میلیارد تومان ارزش دارد که حقتان است و نوش جانتان باشد.

تکذیب سخنان پوری حسینی توسط دادستان

البته اظهارات پوری حسینی نه تنها پایان داستان پرماجرا و پرحاشیه واگذاری مجتمع گوشت اردبیل بود، بلکه حضور پوری حسینی در این برنامه تلویزیونی موجب شد تا حواشی تاریک و پنهان دیگری از واگذاری این مجتمع روی میز قرار بگیرد.

دادستان اردبیل: پوری حسینی از نظر دستگاه قضایی بدهکار است

به عنوان نمونه عتباتی، دادستان اردبیل پنج شنبه شب در گفتگو با اخبار 20:30 که از شبکه دوم سیما پخش شد، تصریح کرد: پوری حسینی بابت خرید این مجتمع از بانک ملی پولی پرداخت نکرده است؛ و از نظر دستگاه قضایی بدهکار است و کسی هم به ایشان نگفته است که نوش جانت!

دادستان اردبیل: پوری حسینی بدهکاران عمده گوشت اردبیل تلقی می‌شود

این مقام قضایی تاکید کرد: پوری حسینی در حال حاضر به عنوان یکی از بدهکاران عمده مجتمع صنعتی گوشت اردبیل تلقی می‌شود، و ما هم به عنوان بیت‌المال و به عنوان حقوق یک بانک دولتی موضوع را با جدیت دنبال کرده و در حال پیگیری آن هستیم.                      

دادستان اردبیل: تکذیب می‌کنم، نگفته‌ام مجتمع گوشت اردبیل نوش جانتان

دادستان اردبیل اذعان داشت: افرادی هم که می‌گویند و اعلام کرده‌اند(از قول دادستان اردبیل) که مجتمع گوشتی اردبیل حقتان است و نوش جانتان باشد و این امثال، اینها بحث‌های کذبی هستند.

سکوت معنادار وزیر اقتصاد!

در این میان اما موضوع چرایی سکوت فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصاد و دارایی در برابر حواشی عملکرد پوری حسینی، به عنوان معاونش در سازمان خصوصی سازی قابل توجه و تامل است. البته برخی شنیده‌ها حکایت از این دارد که دژپسند یکی دو مرتبه از پوری حسینی خواسته تا از صندلی ریاست سازمان خصوصی سازی کنار برود و گویا پیش شرط رای اعتماد نمایندگان مجلس به وی هم قول برکناری پوری حسینی بوده است. بر این اساس مخالفت دژپسند با تداوم حضور رئیس فعلی سازمان خصوصی سازی در این سازمان تا جایی پیش رفته که وزیر اقتصاد حتی قید تشکیل جلسات هیات واگذاری را به عنوان مرجع اصلی قیمتگذای شرکتهای دولت زده و به نوعی اجرای خصوصی سازی در کشور را متوقف کرده است.

ریاست ستاد حسن روحانی مانع برکناری پوری حسینی است!

از سوی دیگر برخی افراد چرایی عدم اراده جدی وزیر اقتصاد در برکناری پوری حسینی را مقاومت‌هایی از دورن هیئت دولت اعلام می‌کنند و بر این باورند که از آنجا که پوری حسینی در سال‌های 92 و 96 رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در استان آذربایجان شرقی بوده است، بنابراین باید در این پست ابقا شود.

نکته جالب در این میان که فرض ذکر شده را تایید می‌کند، اینست که با وجود حواشی بی‌شمار پیرامون عملکرد و کارنامه پوری حسینی، چندی پیش اعضای ستاد انتخاباتی حسن روحانی با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس جمهور خواستار انتصاب وی به عنوان استاندار آذربایجان شرقی شده بودند؛ و اعلام کردند مهندس سیدمهدی پوری‌حسینی(یا همان میر علی اشرف عبدالله پوری حسینی) که براساس اعتماد جنابعالی در هر دو دوره انتخابات سال‌های 1392 و 1396 ریاست ستاد انتخابی جنابعالی را در استان به عهده داشته، با سوابقی که شما بهتر از ما بر آنها واقفید، واجد خصوصیت‌های مدیریت عالی استان است.

بر این اساس متن نامه اشاره شده، به شرح زیر است:

به نام خدا

جناب آقای دکتر حسن روحانی

رئیس جمهور محترم

امضا کنندگان ذیل جمعی از فعالان سیاسی و فعالان ستادهای انتخاباتی حضرتعالی استان آذربایجان شرقی در سال‌های 1392 و 1396 هستند.

چنانچه مستحضر هستید 5 سال پیش با هم قدم در راهی سخت نهادیم. محاصره ظالمانه تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل، دولت و کنگره آمریکا و همزمان تحریم‌های اتحادیه اروپا در کنار جو ناامیدی، رخوت ویاس حاکم بر فضای سیاسی کشور پس از وقایع سال 1388 تنها کسانی را پای کار انتخابات آورد که به مصداق آیه شریفه «ومن ینقط من رحمت ربه الاالضالون» به رحمت الهی و مهربانی خداوند بسیار امیدوار بودند و این چنین بود که ریل اقتصاد، فرهنگ و امنیت کشور دوباره به مسیر عقلانیت، توسعه و پیشرفت بازگشت. بزرگترین موفقیت تاریخ دیپلماسی کشورمان به نام برجام در این سال‌ها رقم خورد و «طرح تحول سلامت» تنها یکی از توفیقات دولت «تدبیروامید» بود.

متاسفانه دولت دوم جنابعالی با ظهور پدیده نادری در عرصه بین‌الملل به نام آقای «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس جمهور آمریکا همزمان شده است. فردی که با بی‌قید و بندی تمام به همه معاهدات بین‌المللی اعم از معاهده نفنا تا معاهده پاریس واز جنگ تجاری چین و اروپا گرفته تا معاهده چندجانبه برجام، پشت پا زده و به‌صورت یک جانبه و بی‌رحمانه جنگ اقتصادی شدیدی را علیه ملت ایران آغاز کرده است، هر چند که ما معتقدیم اگر تدبیر و عقلانیت دولت شما در انعقاد معاهده برجام و پایبندی برآن نبود این کشور اکنون با بحران هایی مواجه بود که مشکلات فعلی در مقابل آنها ناچیز بنظر می رسیدند.

به هر حال در این شرایط سخت و دشوار ما همچنان پای کاریم و «هستیم برآن عهد که بستیم» و متاسفانه بخش بزرگی از مشکلات پیش آمده برای دولت را در کنار مشکلات خارجی، ناشی از حضور افرادی در مناصب مهم دولتی میدانیم که اعتقاد چندانی به شعارها و سیاست‌های دولت جنابعالی ندارند. سیاست‌ها و شعارهایی که آنها را در زمان انتخابات فریاد زدیم و رای اعتماد مردم را گرفتیم.

جناب آقای رئیس جمهور در شرایط حاضر و باتوجه به نقش بی‌نظیر شهر تبریز و استان آذربایجان شرقی در تمامی بحران‌های مهمی که کشور ایران در طول تاریخ با آنها مواجه بوده است و نظر به اهمیت نقش محوری این استان که از دیرباز به عنوان دروازه تجارت با اروپا و روسیه مطرح بوده است، از جنابعالی تقاضا داریم کلیه مدیریت عالی استان را به کسی بسپارید که علاوه براین که از مردم، اصناف، فعالان اقتصادی و توانمندی‌های استان شناخت کافی دارد از لحاظ ملی نیز چهره شناخته شده دو مورد اعتماد جنابعالی است.

از نظر اینجانبان جناب آقای مهندس سید مهدی پوری حسینی(رئیس سازمان خصوصی‌سازی) که بر اساس اعتماد جنابعالی در هر دو دوره انتخابات سال‌های 1392 و 1396 ریاست ستاد انتخابی جنابعالی را در استان به عهده داشته است با سوابقی که شما بهتر از ما بر آنها واقفید، واجد خصوصیت‌های فوق‌الذکر است.

ریاست ستاد لشکر عاشورا، هم رزمی و هم سنگری با سردار دل‌آور شهید مهندس مهدی باکری، دو دوره نمایندگی مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، سه دوره ریاست بر سازمان خصوصی‌سازی در دوران‌های اصلاحات و تدبیر و امید از جمله سوابقی است که مهندس سید مهدی پوری حسینی را به عنوان یک استاندار حائز شرایط برای وضع کنونی کشور قابل طرح می‌نماید.

در هر حال اینجانبان خود را متعهد به کمک و همراهی با جنابعالی و استاندار مورد اعتمادتان برای پیشرفت و تعالی استان میدانیم و از هیچ کوششی در این راه مضایقه نخواهیم کرد.

منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین