کد خبر: ۱۷۷۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
مدیرکل فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها به بیان جزئیاتی از بیست و دومین دوره طرح ملی ازدواج دانشجویی با عنوان «همسفر تا بهشت» پرداخت.
ناطقان: حجت‌الاسلام سعید کرمی مدیرکل فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در برنامه روی خط خبر که از شبکه خبر پخش شد گفت: ثبت‌نام بیست و دومین دوره طرح ملی ازدواج دانشجویی آغاز شده و این طرح با عنوان «همسفر تا بهشت» برگزار خواهد شد.

وی افزود: زوج‌های دانشجویی که در دوسال گذشته عقد خود را ثبت کرده‌اند تا پایان دی ماه می‌توانند برای ثبت‌نام به سامانه Ezdevaj.org مراجعه کنند.

کرمی ادامه داد: بخش مهم این طرح دوره آموزشی است که ما میزبان زوج‌های دانشجو در مشهد مقدس هستیم و این سفر هم به‌عنوان هدیه مقام معظم رهبری به زوج‌ها ارائه خواهد شد و زوج‌ها به مدت سه‌روز در مشهد مقدس خواهند بود.

وی ادامه داد: ملاک شرکت در طرح «همسفر تا بهشت» دانشجو بودن حداقل یکی از زوجین در زمان عقد است و تنها زوجینی که حداقل یک نفر از آن‌ها دانشجو بوده و تاریخ رسمی عقد در فاصله زمانی ۱ فروردین ۱۳۹۶ تا ۱ دی ۱۳۹۷ داشته باشند، مجوز ثبت‌نام در سامانه را خواهند داشت.

کرمی تصریح کرد: در مواردی که هر دو زوج دانشجو باشند، لازم است فقط یکی از آن‌ها به‌عنوان داوطلب اصلی در سامانه ثبت‌نام کند.

مدیرکل فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: امکان ثبت‌نام دانشجویانی که ازدواج مجدد کرده‌اند در سامانه ازدواج وجود ندارد؛ مگر اینکه هر دو نفر زوجین در سنوات ماضی به جشن ازدواج دانشجویی اعزام نشده باشند. در این صورت ستاد استانی پس از تأیید این مورد، نسبت به نامه‌نگاری با ستاد مرکزی (دفتر مفاد) اقدام کرده تا در صورت صلاحدید، اعزام این زوج و امکان ثبت‌نام آنان میسر شود.

وی تصریح کرد: به‌منظور قطعی‌ کردن ثبت‌نام، دانشجویان باید حداکثر تا یک هفته پس از ثبت‌نام در سامانه، برای تأیید مدارک به دفتر نهاد رهبری دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه کنند.

حجت‌الاسلام کرمی تصریح کرد: در صورت عدم وجود دفتر نهاد رهبری در دانشگاه محل تحصیل دانشجویان، می‌بایست زوجین به دفتر نهاد رهبری استان محل سکونت خود و یا رابط فرهنگی دفتر استانی در دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه کرده و نسبت به تأیید مدارک خود اقدام کنند.

مدیرکل فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تاکید کرد: اصل عقدنامه، اصل شناسنامه زوجین، اصل کارت ملی زوجین و اصل کارت دانشجویی از مدارک مورد نیاز برای حضور در طرح است و دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها لازم است حداکثر یک هفته پس از دریافت مدارک زوجین، نسبت به تعیین تکلیف در خصوص تائید یا عدم تائید ثبت‌نام در سامانه اقدام لازم را مبذول دارند.

وی گفت: پس از ثبت‌نام و تائید مدارک زوجین دانشجویان باید با نصب اپلیکیشن موبایلی «باشگاه ازدواج» در جشنواره «۱۰۱ فیروزه» در مسابقات و طرح‌های تشویقی، فرهنگی و آموزشی شرکت نماید و مدارک دال بر تائید این مهم را همراه داشته باشند تا در مشهد مقدس تحویل نمایندگان ستاد مستقر در مراکز آموزشی دهند.

کرمی تاکید کرد: در سامانه جدید ازدواج دانشجویی هر زوج دارای یک پنل کاربری یکپارچه بوده که پس از انجام فرآیندهای فوق (تائید مدارک و قطعی شدن ثبت‌نام) می‌بایست با گذراندن درسنامه «زنان و مردان تفاوت‌ها و تفاهم‌ها» در آزمون آن شرکت نمایند تا امکان انتخاب کاروان و اعزام به مشهد برای آنان به‌وجود آید.

وی افزود: یک روز پیش از تاریخ اعزام زوجین دانشجو به مشهدمقدس، از طریق سامانه پیامکی برای هریک از زوجین نام و آدرس محل اقامت در مشهد ارسال می‌شود.

مدیرکل فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تاکید کرد: الآن چیزی حدود دو هفته است که کار شروع شده و حتی این ظرفیت را داریم که اگر ثبت‌نام بیشتری هم شد هتل‌های جدیدی را برای اسکان زوج‌های دانشجو هماهنگ کنیم.

کرمی تصریح کرد:  همچنین به سه الی چهار هزار نفر از زوج‌هایی که سال گذشته در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند ولی به دلایلی از سفر جامانده‌اند فرصت مجددی داده شده است.

وی با اشاره به بالا رفتن سن ازدواج به‌عنوان یکی از آسیب‌ها گفت: ازدواج دانشجویی یعنی تلنگری به عموم جامعه در بحث ازدواج آسان، که می‌شود شغل نداشت، مسکن نداشت ولی زندگی را شروع کرد.

مدیرکل فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به کمبود خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌ها گفت: امیدواریم با همت مسئولان این مشکل هم حل شود. ما هم پیگیر موضوع هستیم که البته کمبود بودجه‌ مشکلاتی را برای وزارتین علوم و بهداشت در این حوزه ایجاد کرده که امیدواریم این موضوع هم حل شود.

کرمی تاکید کرد: تحلیل‌های ما می‌گوید ده درصد دانشجویان متاهل هستند که چیزی حدود ۴۰۰هزار دانشجو می‌شود ولی حدود ۳۵هزار خوابگاه متاهلی بیشتر وجود ندارد که امیدواریم با کمک همه مخصوصا خیران این موضوع هم حل شود.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، وی گفت: آمارها نشان می‌دهد که تعداد طلاق در میان دانشجویان بسیار پائین است که این مسئله هم دلایل مختلفی دارد که دوره‌های آموزشی سه روزه نهاد تاثیر بسیاری در کاهش آمار طلاق در میان زوج‌های دانشجو دارد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین