کد خبر: ۱۷۷۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱
دو خمره‌ بزرگ به دنبال انجام عملیات ساختمانی در منطقه‌ای از شهر ری کشف شده که تا اعلام نتیجه‌ بررسی‌ها ادامه‌ عملیات ساختمانی در این منطقه از شهر متوقف شده است.
ناطقان: امیرمصیب رحیم‌زاده، مدیر اداره میراث فرهنگی شهرستان ری گفت:به دنبال انجام عملیات ساختمانی در منطقه‌ای از شهر ری، دو خمره‌ بزرگ احتمالا قدیمی به دست آمده که تا اعلام نتیجه‌ بررسی‌ها ادامه‌ عملیات ساختمانی در این منطقه از شهر متوقف شده است.

وی افزود:دو خمره‌ کشف شده که هنوز در دل دیوار قرار دارند، به نظر خالی هستند، اما با توجه به اندازه و جثه‌ آن‌ها به نظر می‌رسد متعلق به ذخیره‌ آذوقه بوده‌اند و وجود هر نوع سکه و طلا در آن‌ها تقریبا غیرقابل باور است.


رحیم زاده با تاکید بر اینکه تا زمان پایان کار بررسی باستان‌شناسان در این یافته‌ها، نمی‌توان اظهار نظر مشخصی داشت، گفت: به نظر نمی‌رسد محوطه تاریخی باشد، این ملک شخصی‌ساز بوده که در حین انجام عملیات با این کوزه‌ها مواجه شده‌اند، بنابراین تا پایان پژوهش‌های باستان‌شناسی هیچ اظهار نظری در این زمینه قابل قبول نیست.

 وی ادامه داد: با بررسی‌های باستان‌شناسی قدمت و نوع کاربری  این کوزه‌ها مشخص می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین