کد خبر: ۱۷۸۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳
شهردار تهران با اعلام خبر انعقاد توافق نامه قرارداد ۴۷ رام قطار توضیحاتی را ارائه کرد.
ناطقان: پیروز حناچی در مراسم انعقاد توافق‌نامه تامین قطارهای خط ۷ مترو اظهار کرد: جا دارد که از مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی که سالگرد فوت ایشان است یادی کنیم؛ چرا که نام مترو با عزم و تصمیم جدی آن مرحوم عجین شده است و جایشان خالی است.

وی با بیان اینکه امروز برای تصمیم مهمی گردهم جمع شدیم و آن امضاء توافق‌نامه تأمین ۴۷ رام قطار برای مترو است، گفت: سهم مترو در جابه‌جایی مسافر ۱۴ درصد است و این در حالیست که می‌توانیم با سرمایه گذاری این سهم را به ۵۰ درصد برسانیم.

شهردار تهران با بیان اینکه روزانه ۲.۵ میلیون مسافر توسط مترو جابه‌جا می‌شوند که ایده آل مدیریت شهری جابه‌جایی هفت میلیون مسافر با مترو است، گفت: برای جلوگیری از آلودگی هوا و ترافیک هیچ راه شناخته شده‌ای الا کاهش حمل و نقل شخصی و جایگزینی حمل و نقل عمومی نداریم و مترو بیشترین و موثرترین نقش را دارد.

وی با بیان اینکه برای اینکه بتوانیم "هدوی" ۷ خط فعلی مترو را کاهش دهیم به حداقل ۲۰۰۰ واگن نیازمندیم، افزود: تفاهم‌نامه امروز ما با شرکت چینی و همچنین تلاش‌های وزارت کشور برای خرید بیش از ۶۰۰ واگن در راستای تأمین کسری واگن است.

حناچی با بیان اینکه می‌توانستیم واگن‌هایی که امروز تفاهم‌نامه آن منعقد می‌شود در شرکت واگن سازی مترو بسازیم اما تلاش شده است که دیگر شهرها نیز از این ظرفیت استفاده کنند، گفت: نظرسنجی از مردم نشان می‌دهد که ۷۰ درصد افرادی که از آنها نظرسنجی شده راضی بودند که سرویس‌های بهتری به آنها ارائه شود و اگر می‌خواهیم که هر چه زودتر به سهم ۵۰ درصد مترو در جابه‌جایی مسافر برسیم باید از توان بخش خصوصی استفاده کنیم

حناچی همچنین با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز قرارداد تفاهم‌نامه ساخت ۳۷۶ واگن مترو معادل ۴۷ رام قطار برای خط ۷ مترو منعقد شد، گفت:‌ در حال حاضر ۲.۵ میلیون سفر با مترو انجام می‌شود و امیدواریم بتوانیم به هدفگذاری‌مان که هفت میلیون سفر است، برسیم.

وی با بیان اینکه برای کاهش سرفاصله قطارها به چهار دقیقه، نیازمند ۲۰۰۰ دستگاه واگن هستیم، ادامه داد: ساخت این واگن‌ها با سهم ۳۰ درصدی تولید داخل آغاز و تا پایان آن به سهم بیش از ۵۰ درصد تولید داخل می‌رسیم.

شهردار تهران با بیان اینکه ایده‌آل این است که با ظرفیت بخش خصوصی، مترو توسعه یابد، گفت: البته در حوزه واگن سازی هنوز بخش خصوصی فعالیت خودش را آغاز نکرده است.

وی افزود: بزرگترین کمک دولت برای توسعه مترو در نظر گرفتن فاینانس برای خرید تجهیزات و واگن‌ها است که باید بتوانیم از حداکثر ظرفیت استفاده کنیم.

حناچی همچنین در مورد جلسه امروز ظهر شهرداران بعد از انقلاب، گفت:‌ از ۱۴ شهردار تهران بعد از انقلاب که یک نفر از آنها فوت شده است، ۹ نفر آمدند و در مورد بحث انتقال تجربیات صحبت کردیم. البته وضعیت حاضر تهران با دهه ۶۰ قابل قیاس نیست و نیازمند سرمایه‌های بیشتری هستیم.

وی با بیان اینکه جلسه شهرداران بعد از انقلاب جلسه دوستانه‌ای بود در مورد غیبت آقای قالیباف گفت: حتما مشکلاتی داشتند؛ اما در مورد غیبت آقای قالیباف جا دارد که ازدواج پسرشان را تبریک بگوییم و وی به دلیل شرکت در این مراسم حاضر نشد و آقای کرباسچی نیز گفته بود که به علت تلاقی با یک جلسه دیگر در این جلسه حضور نیافتم و مادر ملک مدنی نیز در آی سی یو بیمارستان یزد بستری بود، آقای احمدی نژاد نیز دعوت بودند و اطلاع ندادند که نمی‌آیند و حضورشان میسر نشد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: توافق نامه ، قطار ، امضا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین