کد خبر: ۱۷۸۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۷
پور سید آقایی با بیان اینکه اکنون همه قطار‌ها ۷ واگنه هستند، گفت: برای اولین‌بار قطار‌هایی که دارای ۸ واگن هستند را خریداری می‌کنیم.
ناطقان: محسن پور سید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در مراسم امضای تفاهم نامه تأمین واگن‌های مترو که امروز (سه‌شنبه هجدهم دی ماه) برگزار شد، با بیان اینکه مهمترین دغدغه ما کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی است، اظهار کرد: ما به میزان خطوط ساخته شده واگن نداریم و اگر این ۷ خط با فاصله ۲ دقیقه سرویس ارائه دهند، ۲ هزار واگن کسری داریم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با تاکید بر اینکه برنامه ریزی فصلی را آغاز کردیم تا این ۲ هزار واگن را تأمین کنیم، ادامه داد: قرار بود با واردات یک هزار و ۵۰ واگن بخشی از واگن‌ها تأمین شود و با پیگیری‌های لازم، مناقصه ۶۳۰ واگن برگزار شد که در نهایت واگنسازی تهران به همراه یک شرکت چینی برنده مناقصه شدند و طی روز‌های آینده مراحل قانونی آن هم اجرا خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه وزارت کشور ۴۲۰ دستگاه واگن دیگر را باید تأمین کند و در حال برنامه‌ریزی برای آن است، افزود: کار دیگری که شروع کردیم تأمین واگن‌های خط ۷ بود که باید از محل فاینانس انجام شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به اینکه شورای شهر مصوب کرده بود ۳۴۸ میلیون یورو فاینانس صورت گیرد، تصریح کرد: در سال ۹۵ که مدیریت شهری قرار داد واگن‌های خط ۷ را منعقد کرد، وزارت کشور به خاطر قیمت بالا این موضوع را نپذیرفت و عملا از فاینانس خط ۷ برای خرید واگن استفاده نکردیم.

وی ادامه داد: برای اینکه مسیر خرید واگن‌ها باز شود باید بر سر قیمت توافق می‌کردیم تا وزارت کشور هم موافقت کند، لذا یک شرکت چینی را انتخاب کردیم و شرکت واگن پارس هم به عنوان تولید کننده واگن‌ها انتخاب شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه در یک سال گذشته مذاکرات فشرده و آرامی را داشتیم تا به توافق برسیم، گفت: برای اولین‌بار قطار‌هایی که دارای ۸ واگن هستند را خریداری می‌کنیم و اکنون همه قطار‌ها ۷ واگنه هستند.

وی افزود: در این قرارداد قیمت هر واگن ۸۵۲ هزار یورو شد که نسبت به قرارداد قبلی بهتر است و این توافقی است که قرارداد آن برای ۴۷ رام قطار و ۳۷۶ واگن منعقد می‌شود.

پور سید آقایی افزود: ۱۵ ماه بعد از گشایش اعتبار، اولین واگن‌ها وارد می‌شوند و نهایتا با گذشت ۴۸ ماه همه واگن‌ها وارد مدار خواهند شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در پایان خاطر نشان کرد: در قرارداد قبلی تعداد واگن‌ها ۲۷۷ دستگاه بود که به دلیل کاهش قیمت‌ها در قرارداد جدید تعداد واگن‌ها به ۳۷۶ دستگاه افزایش یافت. همچنین این نوید را می‌دهیم که بتوانیم با بودجه کم تعداد بیشتری را خریداری کنیم.
برچسب ها: قطارها ، مترو ، واگن
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین