کد خبر: ۱۷۸۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۵
حضرت امام رضا (ع) در کتاب طب الرضا به چگونگی سوزاندن واز بین بردن سودا در بدن اشاره کرده اند.
ناطقان: حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در رساله ذهبیه فرموده‌اند: برای از بین بردن سودا، قی کردن، فصد عروق و مداومت در استفاده از واجبی عوامل تاثیر گذار و مفیدی هستند.

مکرر گفته ایم که سودا در اصطلاح قدما عبارت از رسوبات بدن است این رسوبات در خون به صورت اوره و قند دیده می‌شود و گاهی به صورت‌های دیگری مانند موم و چربی‌های سخت جدار عروق را می‌پوشاند برای معالجه و از بین بردن این رسوبات راه‌ها و درمان‌های مختلفی می‌باشد.

هنگامی که این رسوبات در خون زیاد می‌شود ایجاد تهوع و قی میکند و این خود یکی از بهترین خدمت‌های طبیعت است، این حال در اشخاصی که مبتلا به فشار خون، غلظت خون و زیادی قند هستند بسیار دیده شده و برای دفع این فضولات بهترین وسیله فوری خون گرفتن و قی کردن است.

قی علاوه بر آنکه فضولاتی از مجرای دهان و روده را به بیرون میفرستد، ممکن است با ایجاد التهابی که در معده و اعضای داخلی میکند باعث شود رسوبات بدن بسوزد.

مداومت در استفاده از واجبی نیز ممکن است تحریکاتی در بعضی از غدد پدید بیاورد که ترشح آن‌ها موجب سوخت و تحلیل مواد مذکور باشد و این خدمت نیز امکان دارد از خاصیت تحریکی و میکانیکی و تولید حرارت آن باشد.
 
منبع: قدس آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین