کد خبر: ۱۷۸۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۴
یک متخصص پوست، مو و زیبایی، مهم‌ترین علل افتادگی پوست مردان و موثرترین راهکار‌های درمانی این عارضه را بیان کرد.
ناطقان: عارضه افتادگی پوست، زیبایی و جوانی را از مردان می‌گیرد و  برخی برای پیشگیری از این عارضه سراغ روش‌های درمانی اشتباه می‌روند، نتیجه این کار بدتر شدن وضعیت پوست است که تأثیر منفی بر ظاهر دارد.

افتادگی پوست معمولا با افزایش سن ایجاد می‌شود زیرا این فاکتور عامل کاهش تولید مولکول‌های کلاژن در پوست مردان است؛ حوزه کلینیک در نظر دارد به بررسی دلایل افتادگی پوست و موثرترین روش‌های درمان این عارضه بپردازد  به همین منظور با مجتبی قمری متخصص پوست و مو و عضو انجمن متخصصان ایران گفتگو کردیم.
 افتادگی پوست بر اثر تغییر حالت پوست

مجتبی قمری عضو انجمن متخصصان پوست ایران اظهار کرد: افتادگی پوست یکی از بیماری‌های شایع در انسان و مردان است که پیری پوست را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: افتادگی پوست بر اثر کاهش حجم و تغییر حالت سطح پوست ایجاد می‌شود و فاکتور‌های داخلی و خارجی منجر به بروز این عارضه در پوست مردان می‌شود، البته اشعه ماوراءبنفش خورشید تأثیر زیادی بر بروز افتادگی پوست مردان دارد.

 عوامل  تشدید کننده افتادگی پوست

قمری تأکید کرد: فاکتور‌های خارجی دیگری مانند مصرف سیگار و الکل باعث تشدید افتادگی پوست در مردان می‌شود و اگر فردی دچار استرس فیزیکی باشد و یا در معرض اشعه فرابنفش آفتاب افتادگی باشد عارضه افتادگی  پوست در او زودتر ایجاد می‌شود.

عضو انجمن متخصصان پوست ایران ادامه داد: افتادگی پوست بیشتر در میانسالی رخ می‌دهد و دارای درجات مختلفی است.


وی با اشاره به اینکه پوست دارای طبقات مختلفی است و عوامل مختلفی باعث سفتی آن می‌شود، افزود: کاهش کلاژن پوست باعث افتادگی این عضو از بدن می‌شود و هنگامی که چربی موجود در پوست کم شود، این مسئله باعث شل شدن پوست مردان می‌شود.

قمری افزود: از بین رفتن چربی پوست باعث برجسته شدن و بیرون زدگی اجزای زیر پوست می‌شود و کاهش حجم در پوست باعث بروز چین و چروک و افتادگی پوست می‌شود.
راه‌های پیشگیری از افتادگی پوست

عضو انجمن متخصصان پوست ایران ادامه داد: کنترل عوامل خارجی مانند تابش مستقیم اشعه خورشید و استعمال دخانیات تا حد زیادی از افتادگی پوست پیشگیری می‌کند و استراحت و خواب مناسب تأثیر زیادی در تأخیر بروز بیماری افتادگی پوست دارد.

وی بیان کرد: استفاده از کرم‌های ضدآفتاب و مرطوب‌کننده و همچنین داشتن سبک زندگی سالم در پیشگیری از افتادگی پوست موثر است.

روش‌های درمان افتادگی پوست در مردان

قمری در خصوص روش‌های درمان افتادگی پوست، گفت: یکی از درمان‌های عارضه افتادگی پوست، روش‌های کم تهاجمی هستند که در این روش‌ها می‌توان به  پر کردن نواحی پوست و استفاده از لیزر‌های تحریک کننده سازنده مولکول‌های کلاژن اشاره کرد.


عضو انجمن متخصصان پوست ایران ادامه داد: افزایش حرارت عمق پوست بدون آنکه دما به سطح پوست انتقال داده شود یکی از روش‌های درمان افتادگی پوست است که با تحریک مولکول‌های کلاژن می‌توان این عارضه را در مردان برطرف کرد.

وی درباره روش التراسوندهایفو برای درمان افتادگی پوست، گفت: ارسال امواج همگرا به عمق پوست باعث جمع شدن الیاف این عضو و سفت شدن آن می‌شود.

عوارض درمان‌ نادرست افتادگی پوست

قمری در خصوص عوارض درمان‌های نادرست افتادگی پوست، گفت: انتخاب روش درمانی بسیار حساس و دقیق است و این روش‌ها برای همه افراد یکسان نیست و فاکتور‌های انتخاب روش درمان عارضه افتادگی پوست برای هر یک متفاوت است.

عضو انجمن متخصصان پوست ایران گفت: استفاده از خوراکی‌های طبیعی حاوی آنتی اکسیدان و میوه‌ها برای پیشگیری از افتادگی زودرس پوست مناسب است و اگر افراد از مصرف الکل و دخانیات خودداری کنند، این عارضه دیرتر به سراغ آن‌ها می‌آید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین