کد خبر: ۱۷۸۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۰
یک متخصص اطفال گفت: زمانی که به کودک غذا می‌دهید قاطع باشید، نگران نباشید و باور کنید فرزند شما با یک وعده غذا نخوردن آسیب نمی‌بیند.
ناطقان: علی محتشمی متخصص اطفال، درباره راهکار ساده برای غذا دادن به کودک بدغذا، اظهار کرد: بسیاری از کودکان اغلب میل و رغبت زیادی به غذا خوردن ندارند و این مشکل دغدغه‌ای برای والدین ایجاد کرده است؛ توصیه می‌شود برای افزایش میل به غذا در کودکان حس مشارکت کودک را در غذا خوردن تقویت کنید؛ در هنگام تهیه غذا، می‌توانید مشارکت فرزند خود را، هر چند کم، به کار گیرید تا احساس مثبتی نسبت به تهیه غذا در او ایجاد شود.

زمان غذا خوردن کودک را مفرح کنید

این متخصص اطفال با اشاره به اینکه زمان غذا خوردن را مفرح کنید تا کودک مشتاق شود، بیان کرد: برای ایجاد شادی، نشاط و احساسات مثبت در کودک به هنگام غذا خوردن می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد برای مثال می‌توانید عروسک‌هایش را کنار او بنشانید و با اجرای یک نمایش، غذای کودک را به او بدهید.


محتشمی با بیان اینکه والدین باید غذا خوردن کودک را در جمع همسالان تقویت کنند، ادامه داد: وقتی بچه‌ها با هم هستند بهتر غذا می‌خورند، از این رو توصیه می‌شود به کودکتان در جمع غذا دهید تا مشتاق شود؛ به ترجیحات غذایی کودکان خود اهمیت دهید، هرگاه متوجه شدید دلیل علاقه نداشتن به غذای خاص، طعم و مزه غذا نیست و فقط احساس نامطلوب غذا در زبان و دهان است، شیوه تهیه را عوض کنید.
در تهیه غذا سلیقه به خرج دهید

وی گفت: در تهیه غذا سلیقه به خرج دهید حتما در نحوه غذا دادن به کودک خود و نیز طعم، رنگ و ظاهر غذا دقت کنید؛ الگوی سالم تغذیه را مد نظر داشته باشید، یکی از چیز‌هایی که مانع خوردن غذا یا میان وعده‌های مغذی در بچه‌ها می‌شود، خوردن تنقلات است، بهتر است تا حد امکان از خرید و نگهداری اینگونه تنقلات خودداری کنید.


این متخصص اطفال ادامه داد: زمانی که به کودک غذا می‌دهید قاطع باشید، نگران نباشید و باور کنید فرزند شما با یک وعده غذا نخوردن آسیب نمی‌بیند، یا سوءتغذیه نمی‌گیرد، پس باقیمانده غذایش را نخورید یا به او شکلات و بیسکویت ندهید، چون باید بداند اگر غذایش را نخورد، چیز دیگری به جای غذا به او داده نخواهد شد.

محتشمی یادآوری کرد: از کمک تخصصی غافل نشوید، اگر کودکتان به شدت بدغذاست یا غذا نمی‌خورد، با راهکار‌های فوق، تغییری در او حاصل نشد، باید او را نزد متخصص کودک یا کارشناس تغذیه ببرید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین