کد خبر: ۱۷۸۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۵
متخصص پوست و مو گفت: رفع جای جوش یکی از سخت‌ترین روش‌های درمانی است بنابراین از روش‌های مختلفی برای درمان آن استفاده می‌شود.
ناطقان: امیر هوشنگ احسانی متخصص پوست و مو، درباره جای جوش و راه‌های درمان آن اظهار کرد: جای جوش یا همان اسکار آکنه یکی از مشکلات شایع در بین جوانان است؛ اثر جوش‌های سطح پوست، بسته به اتفاقاتی که در پوست می‌افتد ممکن است به صورت لکه‌های قرمز، لکه‌های قهوه‌ای، ایجادگودی یا حتی گودی‌های شدید باقی بماند.

وی درباره علت باقی ماندن جای جوش روی پوست برخی افراد گفت: باقی ماندن جای جوش با توجه به ژنتیک فرد و مقداری که آن را دستکاری می‌کند، متغیر است؛ ممکن است فردی حتی آکنه‌ها را دست کاری نکرده باشد اما جای آنها به صورت لکه یا گودی باقی بماند.

درمان اسکار آکنه از سخت‌ترین مشکلات پوستی

احسانی افزود: درمان جای جوش یا همان اسکار آکنه یکی از سخت‌ترین درمان‌ها در بین مشکلات پوستی است که معمولا متخصصان از روش‌های مختلفی برای درمان آن استفاده می‌کنند که شایع‌ترین آنها سابسیژن و باز کردن بافت‌های فیبروز زیر، لیزر co2، لیزر فرکشنال، لیزر rf فرکشنال، درم‌ابیژن، میکرودرم‌ابیژن، پیلینگ یا لایه برداری، تزریق ژل یا چربی هستند، البته هیچ کدام از این روش‌ها قطعی نیست و کاربرد صددرصد ندارند؛ بنابراین ممکن است علی رغم همه این تلاش‌ها باز هم مقداری ضایعه باقی بماند و بهبودی کامل را نداشته باشیم.


این متخصص پوست و مو گفت: برای جلوگیری از بروز این عارضه بهتر است هر چه سریع‌تر جوش‌های صورتتان را درمان کنید تا ضایعه جدیدی روی پوست ایجاد نشود. درمان‌های زود‌رس همیشه پاسخگویی بهتری دارند؛ اگر صورت فردی جوش دارد که بهبود پیدا کرده اما التهاب و قرمزی آن باقی مانده است، می‌تواند با انجام نوع خاصی از لیزر از ایجاد گودی در پوست جلوگیری کند.


وی بیان کرد: شاید دستکاری کردن اصلی‌ترین و موثرترین علت باقی ماندن جای جوش روی پوست باشد، پس ابتدای کار از دستکاری کردن آنها خودداری کنید؛ در ابتدای درمان  اگر مقدار گودی کم باشد درمان‌‌هایی با پایه لیزر و سابسیژن بسیار موثر‌ خواهد بود.

احسانی با اشاره به طولانی بودن فرایند درمان جوش تشریح کرد: درمان جای جوش، سخت و زمان بر است و معمولا چندین جلسه طول می‌کشد و حتی نمی‌توانیم ادعا کنیم که بعد از درمان پوست فرد کاملا صاف می‌شود پس درمان این اختلال کاملا نسبی است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین