کد خبر: ۱۷۸۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
دو میلیون و دویست هزار نفر در انگلیس با ناامنی شدید غذایی مواجهند که بالاترین سطح گزارش شده در اروپا محسوب می‌شود.
ناطقان: روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی از موضوع گرسنگی وسیع و فزاینده در انگلیس خبر داد و این که پارلمان این کشور درباره فقدان اقدام دولت در این زمینه هشدار داده است.

در این گزارش آمده است: دولت انگلیس به فقدان تلاش برای مقابله با گرسنگی "قابل توجه و فزاینده" در این کشور متهم شده است. این در حالی است که یک گزارش منتشر شده نشان می‌دهد از هر پنج کودک در انگلیس یک نفر در خانه‌ای زندگی می‌کند که ناامنی غذایی در آن شدید است.

گزارش کمیته حسابرسی محیط زیست نشان می‌دهد مجموعه‌ای از عوامل همانند هزینه‌های بالای زندگی و دستمزد‌های پایین سبب افزایش ناامنی غذایی شده است.

قانون گذاران انگلیسی دولت این کشور را به "سکوت" در ارتباط با ناامنی غذایی متهم کرده اند و خواستار انتصاب یک "وزیر گرسنگی" شده اند تا بتوان تضمین کرد می‌توان کاری در این زمینه انجام داد.

در این گزارش به ارقامی اشاره شده است که نشان می‌دهد دو میلیون و دویست هزار نفر در انگلیس با ناامنی شدید غذایی مواجهند که بالاترین سطح گزارش شده در اروپا محسوب می‌شود. این ارقام نشان می‌دهد انگلیس مسئول ناامنی شدید غذایی یک نفر از پنج نفر در سراسر قاره اروپا محسوب می‌شود.

ارقام اخیرا منتشر شده از سوی یونیسف نشان می‌دهد از هر پنج فرد جوان زیر پانزده سال یک نفر در شرایط ناامنی غذایی به سر می‌برد و این کمیته آن را یک "رسوایی "توصیف کرد که "نمی توان اجازه داد این شرایط ادامه پیدا کند. "

این گزارش در حالی منتشر شد که فیلیپ آلستون، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور مقابله با فقر شدید و حقوق بشر اعلام کرد سیاست‌ها و کاهش شدید حمایت‌های اجتماعی سبب تشدید سطح فقر و اعمال مشکلات غیرضروری در انگلیس شده است و این که برکسیت در حال تشدید این مشکل است.

فعالان از گزارش این کمیته استقبال و اعلام کرده اند مزایای پایین، تأخیر در پرداخت‌ها به همراه هزینه‌های بالای زندگی "در حال تشدید شرایط برای مردم است. "

«اما روی» مدیر اجرایی موسسه تروسل تراست اعلام کرد: "ناکامی در مقابله با دلایل ریشه‌ای این موضوع سبب تشدید نیاز به بانک‌های مواد غذایی شده است و بیش از یک میلیون و سیصد هزار بسته غذایی سال گذشته از سوی موسسه ما در اختیار مردم قرار گرفته است. "

هلن برنارد، معاون بنیاد مستقل راونتری از دولت انگلیس خواست به اتخاذ سیاست‌های غیرسازنده پایان دهد و به خانواده‌ها برای تأمین هزینه‌های زندگی کمک کند.

او افزود: "تقلای خانواده‌ها برای تأمین مواد غذایی چیزی است که ما نمی‌توانیم در یک جامعه عادل آن را بپذیریم. "

برنارد خاطرنشان کرد: "افزایش سطح فقر بدین معناست که افراد بیشتری در شرایطی گرفتار شده اند که بر اساس آن نمی‌توانند نیاز‌های خود را تأمین کنند. این روند با هزینه‌های در حال افزایش و درآمد‌های پایین همراه شده است و بسیاری مجبورند از وعده‌های غذایی صرفنظر کنند. "

بررسی‌های اخیر در ارتباط با فقر در انگلیس نشان می‌دهد خانواده‌های حدود چهار میلیون کودک برای تأمین میوه، سبزیجات و دیگر مواد غذایی سالم در تقلا هستند.
برچسب ها: فقر ، گرسنگی ، انگلیس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین