کد خبر: ۱۷۸۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
وزارت خارجه روسیه در اولین واکنش به اعلام آغاز خروج نیروهای آمریکایی از سوریه تأکید کرد که باید ارتش سوریه کنترل مناطقی را که آمریکایی‌ها از آنجا خارج می‌شوند، در دست بگیرد.
ناطقان: به نقل از شبکه خبری المیادین، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کنفرانس هفتگی خود گفت: خروج نیروهای آمریکایی از مناطق سوریه باید تحت نظارت دولت سوریه باشد. دولت سوریه باید کنترل مناطقی را که نیروهای آمریکایی از آنجا خارج می‌شوند در دست بگیرد.

وی تأکید کرد که لازم است در سایه خروج نیروهای آمریکایی از سوریه مذاکراتی میان کردها و دمشق برگزار شود.

زاخارووا تأکید کرد: ما فکر می‌کنیم که آمریکا می‌خواهد در سوریه بماند. ما نمی‌توانیم به حرف‌های آمریکا درباره خارج کردن نیروهایش از سوریه اعتماد کنیم چراکه شاهد استراتژی رسمی از سوی این کشور نبوده‌ایم.

وی همچنین از نقض آتش‌بس در استان ادلب که به بیش از پنج هزار مورد رسیده ابراز نگرانی و تأکید کرد: نباید بگذاریم مذاکرات درباره ادلب ناکام بماند.

زاخارووا تأکید کرد: ما به شکل مناسب به هرگونه تهدید نظامی علیه امنیت روسیه از سوی نیروهای انگلیسی پاسخ خواهیم داد.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین