کد خبر: ۱۷۸۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
مدیرکل دفتر راهبری سیستم‌های سازمان تامین اجتماعی، از صدور بیش از ۱۰۵ میلیون نسخه الکترونیک خبر داد.
ناطقان: علی معیری با بیان اینکه انسان‌ها در برهه‌های مختلف زندگی از خدمات سازمان‌های بیمه گر اجتماعی استفاده می‌کنند، گفت: این سازمان‌ها خدمات گوناگونی را به ذینفعان ارائه می‌کنند. سازمان‌های بیمه گر اجتماعی از حیث تنوع و تعدد خدمات از متمایزترین سازمان‌ها هستند.

وی با بیان اینکه نهاد‌های بیمه گر اجتماعی از سازمان‌های خدمت محور هستند، افزود: حوزه فناوری اطلاعات در ارتقای خدمات این سازمان‌ها جایگاه مهمی دارد. بهره گیری از این حوزه به چابکی، کارآیی و پاسخگویی دستگاه‌ها و در نهایت به افزایش رضایتمندی خدمت گیرندگان منجر می‌شود.

معیری با اشاره به بحث‌های فنی، فرهنگی و قانونی در موضوع استفاده از فناوری اطلاعات در سازمان‌ها گفت: در صورتی که تمامی موارد لحاظ شوند، سازمان‌ها هوشمند می‌شوند.
مدیر کل دفتر راهبری سیستم‌های سازمان تامین اجتماعی در ادامه ابزار‌های خدمات غیرحضوی را برشمرد و اظهار داشت: خدمات غیرحضوری سازمان‌ها از طریق اپلیکیشن، کد دستوری ussd، پیامک و تلفن گویا ارائه می‌شوند.

وی با اشاره به اهمیت ارتباط دیتا‌ها میان سازمان‌ها گفت: سازمان تامین اجتماعی با ۱۳ سازمان از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نظام پزشکی، ثبت احوال و... در ارتباط است.

مدیر کل دفتر راهبری سیستم‌های سازمان تامین اجتماعی صدور نسخه‌های الکترونیک را یکی از مهمترین خدمات سازمان تامین اجتماعی در بخش فناوری اطلاعات اعلام کرد و گفت: صدور نسخه‌های الکترونیک و حذف دفترچه در مراکز درمانی ملکی این سازمان از سال ۹۵ آغاز و در برخی مراکز طرف قرارداد استان‌ها نیز انجام شده است.

وی افزود: تاکنون بیش از ۱۰۵ میلیون نسخه الکترونیک صادر شده است و کاهش تداخلات دارویی، حذف خطای پزشکی، حذف کاغذ، افزایش سرعت و دقت در تجویز و رویت سوابق پزشکی بیماران از نتایج این طرح است.

معیری، نوبت دهی شعب و مراکز درمانی، مشاهده سوابق بیمه‌ای و ارسال و پرداخت لیست حق بیمه را از دیگر خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی برشمرد و گفت: ۲۴ عنوان خدمت از راه دور در سایت این سازمان قرار گرفته و کد دستوری#۱۴۲* و اپلیکیشن تامین اجتماعی من از امکانات این سازمان است که در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین