کد خبر: ۱۷۸۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموزان به نیازهای جدیدتری نیاز دارند که ما در سبد یادگیری جای کافی برای آن نگذاشتیم، گفت: بچه‌ها در مدرسه عمدتاً چیزی می‌آموزند که در بیرون از مدرسه کمتر به آن نیاز دارند.
ناطقان: مراسم تکریم حیدر تورانی سرپرست سابق سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و حجت‌الاسلام والمسلمین علی ذوعلم رئیس جدید این سازمان در سالن اجتماعات سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار شد.

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم ضمن تبریک ولادت حضرت زینب(س)، خطاب به کارکنان سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اظهار کرد: اگر تنها مأموریت آموزش و پرورش را فراهم کردن شرایط یادگیری برای بچه‌ها تلقی کنیم، شما معماران این یادگیری هستید که فرایند یادگیری، حجم و چگالی را تعریف می‌کنید و فرایند را مشخص می‌کنید.

وی ادامه داد: اینکه بچه‌ها چه مفاهیمی و با چه چگالی را در دوره مدرسه تمرین کرده و یاد بگیرند و اینکه این مفاهیم را با چه روشی بیاموزند، توسط این سازمان مشخص می‌شود.

بطحایی اضافه کرد: آیا بچه‌های ما آنچه را که در قالب برنامه درسی باید بیاموزند، دستخوش تغییر نباید بشود؛ آیا باید حجم و چگالی همین باشد و روش باید همین باشد؟

وی ادامه داد: آیا نیاز دانش‌‌آموزان با ۱۵، ۲۰ سال پیش فرق نکرده است؟ معتقدم بخش عمده سبد یادگیری از محتوایی پر شده که باید جای خود را به محتوای دیگری بدهد و دانش‌آموزان به نیازهای جدیدتری نیاز دارند که ما در سبد یادگیری جای کافی برای آن نگذاشتیم.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: آیا وقت آن نیست که بخشی محتوای دروس تغییر کرده و با نیازهای دانش‌‌آموزان منطبق شود؟ به نظر می‌رسد برنامه درسی باید با این نیازها خود را تطبیق دهد؛ فرایند برنامه درسی کند است و بچه‌ها در مدرسه چیزی می‌آموزند که در بیرون از مدرسه کمتر به آن نیاز دارند البته این مطلق نیست.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین