کد خبر: ۱۷۸۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
سی و نهمین نشست «شنبه های انقلاب» به تشریح دستاوردهای چهل ساله صداوسیما پرداخت.
ناطقان: رضا علیدادی ـ معاون توسعه و فناوری صداوسیما ـ در نشست خبری شنبه‌های انقلاب به روند توسعه زیرساخت‌های صداوسیما در این چهار دهه پرداخت و گفت: ما در سال‌های اول انقلاب دو شبکه تلویزیونی داشتیم که پخش آنها با محدودیت زمانی همراه بود. همچنین شبکه‌های اف ام حدود ۵۰ درصد از کشور را پوشش می دادند که اکنون به پوشش ۹۹ درصدی رسیده است.  

وی اضافه کرد: تا سال ۵۷ هرگونه خرید، راه اندازی، بهره برداری و حتی دکل بندی در صداوسیما توسط مهندسان و کارشناسان کشورهای خارجی انجام می شد درحالیکه امروز همه این فعالیت ها توسط مهندسان ایرانی صورت می گیرد.

علیدادی عنوان کرد: ما در دهه چهارم رشد و توسعه در بحث دیجیتال را شروع کرده‌ایم که به توسعه فرستنده‌های تلویزیونی دیجیتال و اف ام هم انجامیده است. ما قبل از انقلاب تنها دو شبکه تلویزیونی داشتیم و شبکه استاتی نداشته‌ایم که طی این چند دهه فقط حدود ۳۳ شبکه استانی راه‌اندازی شد. پوشش دیجیتال هم در حال حاضر به ۹۵ درصد رسیده است که این توسعه دیجیتال تاثیر اساسی در رشد و حفظ مخاطب داشت. همچنین تعداد ایستگاه‌های فرستنده‌های اف ام در دهه حاضر به شش هزار ایستگاه رسیده است.

وی با اشاره به طراحی و تولید تجهیزات زیرساختی تصریح کرد: ما اکنون در فکر صادرات محصولات و تجهیزات خود هستیم و شرکت‌های سازنده تجهیزات فرستنده‌های تلویزیونی کشور، رقیب جدی شرکت‌های اروپایی هستند؛ چراکه هزینه ساخت پایین و کیفیت بسیار بالاست. سال ۷۵ که ما وارد سازمان صداوسیما شدیم حتی دکل‌های فرستنده‌ها از کانادا می‌رسید و امروز همه این تجهیزات در خود ایران ساخته می شود.

علیدادی با اشاره به پوشش شبکه‌های رادیویی نیز یادآور شد: پوشش رادیو ایران به ۹۸ درصد در کشور رسیده است و پیش از انقلاب شبکه رادیویی استانی وجود نداشت و الان علاوه بر وجود شبکه های رادیویی استانی به موج های جاده ای رسیده ایم.

وی با اشاره به تکنولوژی سیگنال‌رسانی زمینی، یادآور شد: برای اولین بار در انتخابات ۹۰ یک خلاقیت و نوآوری انجام دادیم ۳۳ تصویر در یک قاب قرار گرفت و تمام شبکه‌های معاند را غافلگیر کرد که این برای اولین بار قدرت توسعه سیگنال رسانی زمینی را نشان داد.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین