کد خبر: ۱۷۸۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
اسحاق جهانگیری- معاون اول رییس جمهور لحظاتی پیش به منظور افتتاح بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی کاشان وارد این شهر شد.
ناطقان: اسحاق جهانگیری لحظاتی پیش به منظور افتتاح بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی کاشان وارد این شهر شد.

نیروگاه سیکل ترکیبی کاشان در کیلومتر ۲۰ جاده کاشان به اردستان قرار دارد و ۸ تیر ۱۳۸۸به بهره برداری رسیده بود. این نیروگاه از نیروگاه‌های ایران از نوع سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید بیش از ۴۷۰ مگاوات است که شامل ۲ واحد گازی ۱۶۲ مگاواتی و ۱ واحد بخار است. ظرفیت فعلی این نیروگاه ۳۲۴ مگاوات است و بخش بخار و سیکل ترکیبی آن هنوز به بهره‌برداری نرسیده‌است.

سوخت این نیروگاه گاز طبیعی و سوخت پشتیبان نفت گاز (گازوئیل است که با دو مخزن ۲۰ هزارمترمکعبی ذخیره‌سازی می‌شود.

مشاور کارفرما شرکت مهندسی قدس نیرو و شرکت مدیریت طرح‌های نیروگاهی ایران مپنا به عنوان پیمانکار، وظیفه ساخت این نیروگاه را به عهده دارد.

عملیات اجرایی ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی کاشان از ۳ خرداد ۱۳۸۷ آغاز شد، واحد اول بخش گاز این نیروگاه در ۸ تیر ۱۳۸۸ و واحد دوم گاز در ۴ شهریور ۱۳۸۸ راه‌اندازی شد.

این نیروگاه از نوع قابل تبدیل به سیکل ترکیبی است و در صورت نیاز شبکه سراسری برق کشور، می‌توان یک واحد بخار نیز به آن اضافه کرد. واحدهای گازی این نیروگاه در حال بهره‌برداری و تولید هستند و واحد بخار در حال تکمیل است.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین