کد خبر: ۱۷۸۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹
مدیرعامل انجمن دیابت ایران، از ابتلای پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در کشور به بیماری دیابت خبر داد و گفت: هشت میلیون نفر نیز در معرض ابتلا به دیابت قرار دارند.
ناطقان: امیر کامران نیکوسخن، در نشست خبری همایش شبکه ملی پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر، اظهار داشت:‌ یکی از مشکلات ایجاد بیماری‌های غیرواگیر در کشورها این است که سازمان‌های مردم‌نهاد و دولت‌ها در زمینه پیشگیری از بروز بیماری‌ها و مبارزه با دخانیات اتحاد ندارند و معمولاً موازی‌کاری صورت می‌گیرد.

وی افزود: موضوع اطلاع‌رسانی و آموزش در زمینه پیگشیری از بیماری‌ها غیرواگیر حلقه مفقوده‌ای است که متأسفانه تا کنون به آن توجه نداشته‌ایم.

نیکوسخن با بیان اینکه آموزش باید از دوران کودکی و در مدارس ارائه شود، توضیح داد:‌ متأسفانه در مدارس ما آموزش‌های لازم در مورد بیماری‌های غیرواگیر و علل ابتلا به آن ارائه نمی‌شود.

وی ادامه داد: آموزش به افرادی که درگیر بیماری‌های غیرواگیر هستند بسیار مهم است تا از این طریق پیشگیری ثانویه صورت گیرد و از ایجاد عوارض بیماری جلوگیری به عمل آید.

دبیر همایش شبکه ملی پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر تصریح کرد: پزشکان، پرستاران و تمام افرادی که درگیر سلامت جامعه هستند باید آموزش‌های کافی را ببینند و اطلاعات خود را به روز کنند.

نیکوسخن با اشاره به نقش رسانه‌های عمومی در زمینه اطلاع‌رسانی در خصوص بیماری‌ها گفت:‌ رسانه‌ها می‌توانند مشکلات بیماران و مطالبات مردم جامعه را به گوش مسئولان برسانند.

وی خاطرنشان کرد: سیاست‌گذاران در این زمینه اطلاعات خوبی ندارند و به همین دلیل برنامه‌ریزی مناسبی در این  زمینه صورت نگرفته است.

مدیرعامل انجمن دیابت ایران با بیان اینکه تبلیغات کالاهای آسیب‌رسان سلامت ممنوع شده است، گفت: متأسفانه همچنان در اتوبان‌ها شاهد تبلیغ مواد غذایی مانند چیپس و پفک هستیم که به سلامت کودکان آسیب وارد می‌کند.

نیکوسخن افزود: بیمه‌هایی باید در زمینه آموزش نقش خود را به درستی ایفا کنند و با ارائه خدماتی مانند چکاپ سالانه، خدماتی در زمینه پیشگیری در بروز بیماری‌ها به بیمه‌شدگان ارائه دهند.

وی گفت: در حال حاضر ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در کشور به دیابت مبتلا هستند و ۸ میلیون نیز در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین