کد خبر: ۱۷۸۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۴
طبق زمان بندی انجام شده قرار است اول بهمن‎ماه، یک میلیون بشکه نفت‎خام سبک در بورس انرژی برای سومین بار عرضه شود.
ناطقان: ششم آبان‌ امسال برای نخستین بار یک میلیون بشکه نفت خام سبک در بورس انرژی عرضه شد که در نهایت سه خریدار ۲۸۰ هزار بشکه نفت به قیمت هر بشکه ۷۴ دلار و ۸۵ سنت را معامله کردند. دومین عرضه نیز در بیستم آبان‌ماه صورت گرفت و  ۷۰۰ هزار بشکه نفت خام سبک ایران به قیمت هر بشکه ۶۴.۹۷ دلار به فروش رسید  .اتفاقی که پای بخش خصوصی را به فروش نفت باز کرد و نفتی‌ها رضایت خود را از این اتفاق ابراز و اعلام کردند که این فرآیند ادامه‌دار خواهد بود. از سوی دیگر بورسی‌ها نیز اعلام کردند این عرضه‌ها به‌طور منظم انجام می‌شود تا با این کار بخش خصوصی بتواند وارد معاملات نفت خام شود.


در این راستا، سعید خوشرو، مدیر امور بین‎الملل شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد: در سومین نوبت، یک میلیون بشکه نفت خام سبک ایران در بورس انرژی عرضه خواهد شد.


به گفته وی دوشنبه اول بهمن 1397 یک میلیون بشکه نفت خام سبک در حجم‎های 35 هزار بشکه ای با قیمت پایه 52.42 دلار به ازای هر بشکه عرضه خواهد شد.

خشرو با بیان اینکه علاوه بر امکان تسویه حساب با ارزهای بین‎المللی، امکان تسویه کامل با ارز ریال ایران با نرخ سنا از تفاوت‎های عرضه این دوره با دوره‎های قبل است، اظهار کرد: دوره تسویه حساب معاملات نیز از 60 به 90 روز افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه مجوزهای لازم از سران سه قوه برای عرضه سه میلیون بشکه نفت خام در بورس انرژی اخذ شده است، به پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت گفت: در این مرحله، یک میلیون بشکه نفت خام سبک ایران برای عرضه در نظر گرفته شده و به تناسب فروش، نسبت به حجم عرضه در دوره‎های بعدی تصمیم گیری و اقدام خواهد شد.

بر اساس این گزارش، پیش از این بیژن زنگنه، وزیر نفت با اشاره به فروش دو مرحله‌ای نفت در بورس، گفته بود: گزارش این دو مرحله فروش به شورای عالی اقتصادی قوای سه‌گانه ارائه و مجوز جدید از سران سه قوه برای مرحله جدید فروش نفت در بورس اخذ شد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: نفت خام ، عرضه ، بورس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین