کد خبر: ۱۷۹۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
رضا صالحی امیری در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک بیان کرد: یک سال گذشت و فکر می کنم در همین گوشه سالن نشسته بودم و شما به اعتماد کردید و تلاش کردم پاسخ اعتماد را با اعتماد بدهم. افتخار دارم که الان عضو کوچکی از خانواده ورزش هستم. در این مدت تلاش کردیم من ها را کنار بگذاریم و ما شویم. وزارت ورزش ما وزیر ما المپیک ما فدراسیون های ما قهرمانان و مربیان ما باشگاه های ما و همه، ما شدیم.
ناطقان: مجمع عمومی کمیته ملی المپیک با حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک و دیگر اعضای مجمع در آکادمی ملی المپیک آغاز شد.

این اولین مجمعی است که صالحی امیری پس از انتخاب به عنوان رییس کمیته ملی المپیک برگزار می کند.

از مهمترین اتفاقات این مجمع تصویب اساسنامه توسط اعضا است.

رضا صالحی امیری در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک بیان کرد: یک سال گذشت و فکر می کنم در همین گوشه سالن نشسته بودم و شما به اعتماد کردید و تلاش کردم پاسخ اعتماد را با اعتماد بدهم. افتخار دارم که الان عضو کوچکی از خانواده ورزش هستم. در این مدت تلاش کردیم من ها را کنار بگذاریم و ما شویم. وزارت ورزش ما وزیر ما المپیک ما فدراسیون های ما قهرمانان و مربیان ما باشگاه های ما و همه، ما شدیم.

وی ادامه داد: ما یعنی ملت ، مردم ، ایران، هویت ایرانی و اسلامی. مفهوم ما یعنی عبور از نگاه فردیت به جمع گرایی و هر هر آنچه در ورزش ایران می گذرد. همه در تلخ و شیرینی هایش سهم داریم. ما یعنی در پیروزی و شکست کنار هم بودن. در این نگاه موفقیت وزارت ورزش یعنی غرور ما. پیروزی هر ورزشکار یعنی پیروزی ما و ملت ایران. در گفتمان ورزش اخلاق جایگزین بدخلاقی. رفاقت بجای شقاقت، آگاهی جای جهل و ما جایگزین من شود. در این صورت است همه احساس آرامش می کنیم و کار در این خانواده بزرگ احساس غرور می کند. ما تلاش کردیم این گفتمان را سر لوحه کار خود قرار دهیم. وزارت ورزش را بخشی از هویت خو قرار دهیم و خواستیم کنار وزیر باشیم.

صالحی امیری گفت: وفادار به تصمیم جمعی مانده ایم و وقتی کنار هم هستیم، احساس قدرت می‌کنیم و وقتی از حاشیه عبور می‌کنیم به متن می رسیم. حاشیه یعنی حضور در صحنه بازی که دیگران طراحی می کنند. حاشیه یعنی  سقوط از ارتفاع و قرار گرفتن در کنار برکه‌ها.
صالحی امیری همچنین گفت: در یک سال گذشته با تلاش همکارانم در هیات اجرایی و پرسنل کمیته ملی المپیک و با همکاری و مساعدت وزیر و کادر مدیریتی وزارت ورزش و همکاری دلسوزانه فدراسیون ها اقداماتی انجام شد که برخی را بیان می کنم. البته من سهمی از آن برای خودم قائل نیستم. اولین کار ایجاد اجماع بین فدراسیون و رسانه ها،  کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و پار المپیک بود. اقدام بعدی ارتباط با اجزای دولت و فعالیت حداکثری برای افزایش کرسی های بین المللی بود. توجه جدی به حوزه آموزش و سنجش در آکادمی ملی المپیک از دیگر اقدامات مهم است.

رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: توجه جدی به ورزش بانوان و تلاش حداکثر بر ای ایجاد تعامل با فدراسیون ها و تشکیل و فعال سازی 17 کمیسیون از دیگر اقدامات ما بوده است. ما با حمایت و پشتیبانی شما تلاش می کنیم سال پیش رو را بهتر از سال گذشته و با کارنامه درخشان تر و باور راسخ تر طی کنیم. این ممکن نیست مگر با نگاه تیزبین و صداقت شما که همیشه سرمایه ما بودید.

*تشکر دبیرکل کمیته ملی المپیک از تاج

در ادامه مجمع، شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک گزارشی از عملکرد کمیته ملی المپیک را ارائه کرد. همچنین گزارشی از دیدار های صالحی امیری با مسئولان ioc و شورای المپیک اسیا و فدراسیون های جهانی رشته های مختلف ارائه شد.

در ادامه مجمع شهنازی خطاب به تاج گفت: از تاج برای زحمت هایی که کشیده تشکر می کنم و امیدوارم تیم ملی  فوتبال قهرمان جام ملت های آسیا شود.

طاهره طاهریان نایب رییس کمیته ملی المپیک نیز در این مجمع بیان کرد: کسانی که فدراسیون ورزش زنان را به حالت تعطیل نگه داشتند. قطعا در خاطره تاریخ  باقی خواهند ماند. همچنین کسانی که تلاش کردند دوباره این فدراسیون راه اندازی شود، هم در خاطره ها خواهند ماند. از وزیر ورزش و صالحی امیر تشکر می کنم که برای احیای فدراسیون بین المللی ورزش زنان مسلمان تلاش کردند و سرپرست این فدراسیون را هم تعیین کردند.

طاهریان سپس گزارشی از فعالیت ها کمیسیون های کمیته ملی المپیک را ارائه کرد.

*سجادی: در بازی‌های آسیایی قبل پنجم می‌شویم


نصراله سجادی سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی نیز گزارشی به مجمع ارائه کرد.  سجادی گفت: به دلیل دوپینگ یکی از ورزشکاران ازبکستان از رده ششم به پنجم می آییم و سه دوره می‌شود که پنجم شدیم. کشتی در بازی های آسیایی مدال‌های زیادی برای ایران کسب کرده است و تا کنون در ۱۵ دوره بازی های آسیایی ۶۹ طلا کسب کردیم. در جاکارتا از نظر تعداد مدال بعد از بازی های آسیایی تهران که ۲۱ طلا بوده،  دوم هستیم.  تعداد شرکت کنندگان ما هم بعد از تهران بیشترین تعداد و بیشترین تعداد مواد را داشتند. مدال های کسب شده در  برخی فدراسیون ها در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ از جمله کشتی بیش از پیش بینی ها بوده آنها پیش بینی ۳ طلا داشتند اما ۵ طلا کسب کردند ولی تیراندازی یک طلا پیش بینی کرده بود که کسب نکرد.

وی افزود: این دوره موفق ترین دوره از لحاظ همکاری و هماهنگی بود. علی رغم تعداد زیاد شرکت کنندگان کمترین اشکال را در کارمان داشتیم. نکته جالب توجه دیگر در این دوره حضور موفق بانوان بود که هم تعدادشان بیشتر بود و هم مدال بیشتری گرفتند.

*عزیزی: ما 360 میلیون اعتبار را ندیدیم

در ادامه مجمع کمیته ملی المپیک حمید عزیزی رییس فدراسیون گلف بیان کرد: ما مبلغ ٣٦٠ میلیون از صندوق داریم که ذکر نشده مربوط به چه سالی است. در این گزارش نوشته شده این مبلغ به حساب واریز شده اما ما ندیدیم کجا لحاظ شده است. شفاف سازی مهمتر از هر چیزی است. همچنین گفته شده حق جلسه به هیات اجرایی داده شده اما معلوم نیست چه مبلغی داده شده و إعداد مشخص نیست. در بانکی گفته شده که حساب کمیته مسدود شده اما بعد پولی به این حساب اضافه هم شده اما قید نشده چطور این مبلغ اضافه شده است.

عزیزی در مورد اساسنامه هم پیشنهاد داد که بهتر است خود حسابرس گزارش ارائه کند و پاسخگوی اعضا باشد و در بند ۱۹ در مورد نحوه پرداخت به اعضای هیات اجرایی آیین نامه‌ای ارائه نشده است. تغییرات اساسنامه ضمیمه موارد ارسالی نشده بود. اگر تغییرات ضمیمه می شد می توانستیم بهتر از این اظهار نظر کنیم و اینکه تغییرات در چه زمانی اجرا خواهد شد.

حمیدی در بین صحبت های عزیزی گفت: از نیم ساعت چیزی مانده که ما حرف بزنیم یا نه.
حمیدی هم سپس اعلام کرد: ما با تفویض اختیارات به هیات اجرایی نشان دادیم که مجمع به هیات اجرایی اعتماد دارد.

پیمبری نماینده نیروهای مسلح پیشنهاد داد کمیسیون دفاعی هم به کمیسیون های کمیته ملی المپیک اضافه شود.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین