کد خبر: ۱۷۹۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
فرمانده سپاه بیان کرد: سپاه در محرومیت زدایی به دولت کمک می کند. در کنار محرومیت زدایی، اگر مطالبه گری از دستگاه های اجرایی انجام نشود، محرومیت زدایی سرعت نمی گیرد. باید نیازمندی های مناطق محروم را از دستگاه های اجرایی مطالبه کنیم.
ناطقان: سرلشکر جعفری در مراسم رونمایی از 5 هزار و 400 پروژه محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه نیروی زمینی سپاه با اقتداری بی نظیر برای دفاع از مرزهای کشور و انقلاب اسلامی در سخت ترین شرایط و سخت ترین مناطق کشور حضور دارد، اظهار کرد: تلاش های این نیرو نتایج بسیار مفیدی داشته است. اگر این تلاش ها نبود منطقه جنوب شرق و شمال غرب دچار ناامنی می شد.

وی ادامه داد: مأموریت نیروی زمینی سپاه برقراری امنیت است، اما توجه اصلی ما در ماموریت‌ها، توجه به محرومان کشور است. قریب به 20 هزار بسیجی حقوق بگیر در مرزهای شمال غرب و جنوب شرق در حال کمک به سپاه هستند و این به معنای مردمی کردن امنیت است.

فرمانده سپاه با بیان اینکه انسداد مرزها و توجه به مسائل آن طرف مرزها باید با همکاری دولت انجام شود، گفت: محرومیت زدایی نیز باید با کمک دولت دنبال شود. برای رفع محرومیت و فقر در کشور، بعد انقلاب اسلامی تلاش زیادی شده و فاصله فقرا و ثروتمندان کم شده است، اما باز هم محرومیت در کشور وجود دارد. علت اینکه فقر و محرومیت به چشم می آید این است که رشد طبقه متوسط چشمگیر بوده است. وقتی طبقه متوسط رشد می کند، محرومیت ها هم به چشم می آید، پس باید تلاش شود که محرومیت ها برطرف شود.

خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب معتقدند نباید از اصطلاح توسعه استفاده شود زیرا ملاک ها و شاخص های توسعه درست نیست و معمولا شاخص های غربی در توسعه به کار گرفته می شود. پس به جای توسعه باید بگوییم پیشرفت اسلامی.

وی همچنین بیان کرد: سپاه در محرومیت زدایی به دولت کمک می کند. در کنار محرومیت زدایی، اگر مطالبه گری از دستگاه های اجرایی انجام نشود، محرومیت زدایی سرعت نمی گیرد. باید نیازمندی های مناطق محروم را از دستگاه های اجرایی مطالبه کنیم. باید سراغ ادارات کل در شهرستان ها برویم یا نیازمندی ها را در رسانه ها انعکاس دهیم تا دستگاه های اجرایی پای کار بیایند. محرومیت زدایی از وظایف دولت است و ما از بودجه سپاه برای محرومیت زدایی استفاده می کنیم.

وی تاکید کرد: باید از مشارکت مردم هم بهره بگیریم و دنبال توانمندسازی مردم مناطق محروم باشیم تا آنها خودشان تولیدکننده باشند. اگر روند محرومیت زدایی با این شتاب پیش برود، شاهد رفع نسبی محرومیت خواهیم بود. حدود چهل هزار پروژه محرومیت زدایی از دهه فجر امسال  شروع می شود و در اواسط سال بعد به پایان می رسد.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه در حال جنگ اقتصادی هستیم و تحریم ها بر کشور اثر گذاشته و می گذارد، ادامه داد: اما اگر به نیروی انسانی و توانمندی داخلی و کمک مردم متمرکز شویم، شرایط خیلی بهتری خواهیم داشت. اقتصاد مقاومتی و نگاه به داخل باید دنبال شود تا مشکلات برطرف شود. در چهل سالگی انقلاب اسلامی، دشمن تمام تلاش خود را انجام می دهد تا کشور ما پیشرفت نکند. آنها دنبال این هستند تا انقلاب را ناکارآمد جلوه دهند، اما ایران اسلامی مقتدر بوده و مردم با وحدت سختی ها را تحمل می کنند. وعده الهی است اگر در راه دین در برابر دشمنان ایستادگی کنیم، خدا به ما کمک می کند.

وی افزود: دشمن همه امکانات خود را بسیج کرده تا پیشرفت های کشور خوب منعکس شود و با جنگ روانی و رسانه ای، مانع انعکاس پیشرفت های کشور می شود، البته ضعف رسانه های داخلی و ضعف گزارش دهی به مردم وجود دارد. اگر پیشرفت ها همراه با عدالت بود، محرومیت فعلی هم وجود نداشت، اما به هر حال کشور پیشرفت های چشمگیری داشته است.

بر اساس این گزارش، پروژه های محرومیت زدایی از طریق ویدئو کنفرانس در مناطق مختلف کشور به بهره برداری رسید. همچنین سرلشکر جعفری و سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه از نمایشگاه اشتغال زایی و محرومیت زدایی بازدید کردند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین