کد خبر: ۱۷۹۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
هر بشکه نفت در بازارهای جهانی با 32 سنت افزایش 59.31 دلار معامله شد.
ناطقان: به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات در میان کاهش عرضه از سوی اوپک و روسیه، امروز بیش از یک درصد افزایش یافت هرچند تیره و تار شدن چشم‌انداز اقتصادی احتمالا به زودی بر میزان رشد تقاضا برای سوخت تاثیر خواهد گذاشت.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 32 سنت افزایش 59.31 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 44 سنت افزایش 50.95 دلار معامله شد.

موسسه فیلیپ فیوچرز در سنگاپور اعلام کرد: «کاهش تولید اوپک و کاهش تعدادهای نفتی فعال آمریکا احساس حاکم بر بازار در نیویورک را تقویت کرده است.»

اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام و برخی هم‌پیمانان غیراوپکی نظیر روسیه در اواخر سال 2018 توافق کردند تا برای کم کردن از فزونی عرضه در جهان، عرضه نفت خود را کاهش دهند.

در آمریکا، تعداد دکل‌های نفتی برای تولید جدید از بیشترین تعداد در سال 2018 برابر با 888 دکل کاهش یافته و به 873 دکل در اوایل سال 2019 رسیده است که هنوز نیز بالاست اما نشان‌دهنده کاهش رشد تولید است. میزان رشد تولید آمریکا در سال 2018 بیش از 2 میلیون بشکه در روز بود که در مجموع تولید نفت آمریکا را به رکورد 11.7 میلیون بشکه در روز رساند.

در عین حال، آمریکا در اواخر ماه نوامبر مجددا تحریم‌هایی علیه صادرات نفت ایران اعمال کرد. هرچند امریکا معافیت‌هایی به مشتریان نفتی ایران داده است اما صادرات نفت این کشور افت کرده است.

بانگ اچ‌اس‌بی‌سی در چشم‌انداز بازار نفت 2019 خود اعلام کرد: «صادرات نفت ایران هم‌اکنون به شدت کاهش یافته است و احتمالا در حدود 1.3 میلیون بشکه در روز در سال 2019 باقی بماند. این رقم از متوسط صادرات نیمه سال 2018 کمتر است.»

به لحاظ تقاضا، رکود اقتصادی در بازارهای نفتی و مالی در حال پدیدار شدن است.

قیمت نفت امروز در حالی افزایش یافت که روز گذشته به علت آمارهای ضعیف تجاری چین که نشان از رکود اقتصادی در جهان دارد، بیش از 2 درصد کاهش قیمت را ثبت کرده بود.

اچ‌اس‌بی‌سی در ادامه گزارش خود آورد: «چشم‌انداز اقتصاد جهان به میزان زیادی همچنان نامعلوم است.»

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین