کد خبر: ۱۷۹۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۰
گل‌مژه ضایعه‌ای دردناك، ناخوشایند و آزاردهنده در لبه پلك است كه گاه آن را می‌توان در خانه با رعایت توصیه‌های زیر درمان كرد:
ناطقان: درمان گل‌مژه را باید با بروز نخستین نشانه‌ها از برآمدگی و دردناك بودن این توده در لبه پلك‌ها آغاز كرد. برای تسكین درد حوله‌ای تمیز كه در آب گرم جوشانده شده یا كمپرس آب‌گرم را پنج تا ده دقیقه و تا چهار بار در روز روی گل‌مژه انجام دهید.


لوازم آرایش چشم خود را دور بریزید
اگر از خط چشم، سرمه یا ریمل در زمانی كه گل‌مژه زده‌اید، استفاده كرده‌اید آنها را دور بریزید، چون احتمال دارد آنها نیز به باكتری‌ای كه باعث گل‌مژه در چشم شما شده، آلوده باشند.


پلك‌ها را تمیز نگه دارید
تمیزكردن مرتب پلك‌ها از شمار باكتری‌ها می‌كاهد و به بهبود سریع‌تر گل‌مژه كمك می‌كند. می‌توان با یك گوش پاك كن تمیز و كمی شامپو بچه محل گل‌مژه را شست‌وشو داد.


وقتی گل‌مژه دارید از لنزتماسی استفاده نكنید
هنگامی كه گل‌مژه زده‌اید، بهتر است از عینك برای مطالعه و دیگر كارهای روزمره بهره بگیرید و همچنین لنزها و جعبه آن را به‌طور كامل ضدعفونی و تمیز كنید یا در صورت امكان لنزی نو خریداری كنید تا از عود مجدد عفونت پیشگیری شود.


از فشار دادن گل‌مژه بپرهیزید
گل‌مژه مانند یك جوش به نظر می‌آید و شاید شما بخواهید آن را فشار دهید، اما این كار به عوارضی ناهنجار منجر می‌شود و زمان لازم برای التیام یافتن را دوچندان می‌كند و گاه درمان با آنتی‌بیوتیك ضرورت پیدا می‌كند.
اگر با گذشت چند روز و استفاده از كمپرس آب‌گرم و رعایت اصول بهداشتی مذكور، گل‌مژه بهبود نیافت، لازم است به چشم پزشك مراجعه كنید.


برچسب ها: گلمژه ، درمان ، پلک
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین