کد خبر: ۱۷۹۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵
جهان ساز از پرداخت بیش از ۹۸ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: تاکنون تنها ۱.۷ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت نشده است.
ناطقان: حبیب جهان ساز رئیس سازمان چای با اشاره به اینکه بیش از ۹۸ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده است، اظهار کرد: امسال ۱۱۲ هزارتن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده که میزان مطالبات چایکاران مربوط به سهم دولت پرداخت شده است و کارخانه‌های چای سازی تنها ۱.۷ میلیارد تومان از مطالباتشان باقی مانده است.

به گفته وی، با توجه به وضعیت مناسب فروش چای خشک، باقی مانده مطالبات چایکاران تا پایان دی پرداخت خواهد شد.

جهان ساز با اشاره به اینکه مشکلی در فروش چای خشک تولیدی وجود ندارد، بیان کرد: طی سال‌های اخیر به دلیل افزایش مناسب کیفیت چای ایرانی و رونق صادرات، دیگر خبری از چای سنواتی باقی مانده در انبار‌ها نیست.


رئیس سازمان چای از منتفی شدن قاچاق چای در پی نوسانات نرخ ارز خبر داد و گفت: با توجه به اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات چای و نوسان نرخ ارز، دیگر قاچاق چای صرفه اقتصادی ندارد.

وی با اشاره به اینکه امسال ۱۲ هزار و ۶۰۰ تن چای خشک به بازار‌های هدف صادر شده است، افزود: در ۹ ماهه امسال، این میزان چای خشک به ۳۴ کشور دنیا همچون هند، ازبکستان، تاجیسکتان، ترکمنستان، افغانستان، عراق، کانادا، استرالیا، اسپانیا، جمهوری چک، آذربایجان و گرجستان صادر شده است.

جهان ساز ادامه داد: با وجود خشکسالی و کاهش میزان بارندگی در ابتدای فصل کشت، اما امسال میزان تولید برگ سبز چای نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان چای در پایان با اشاره به اینکه امسال ۳۰ میلیارد تومان منابع برای پرداخت تسهیلات به چایکاران در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: تاکنون ۹.۷ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ بهره ۴ درصد به ۷ هزار و ۷۰۰ چایکار به منظور سرمایه در گردش  پرداخت شده است که بهای آن از فروش برگ سبز چای سال آینده کسر می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین