کد خبر: ۱۷۹۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
فرستاده کره شمالی در حالی وارد آمریکا شده که قصد دارد گفتگوهایی را با وزیر خارجه آمریکا و احتمالا رئیس جمهوری این کشور با هدف آماده سازی برای نشست دوم میان پیونگ یانگ و واشنگتن برگزار کند.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری رویترز، کیم یونگ چول، فرستاده کره شمالی و مذاکره کننده ارشد پیونگ یانگ قرار است با مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا دیدار کند و امروز (جمعه) به کاخ سفید هم برود که این اقدام نشانه‌ای از یک تحرک بالقوه در راستای اقدامی دیپلماتیک است که به نظر می‌رسد بن بست چندین ماهه بر سر مذاکرات بین دو کشور و برنامه خلع سلاح اتمی کره شمالی را حل و فصل کند.

سفر این مقام کره شمالی به آمریکا گویای اعلام برنامه‌هایی برای یک نشست دیگر میان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده و کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی است.

هنوز البته نشانه‌ای از برطرف شدن اختلافات بر سر درخواستهای آمریکا درباره توقف برنامه‌های اتمی کره شمالی که تهدیدی علیه آمریکاست و درخواست پیونگ یانگ برای برداشتن تحریم‌ها، دیده نمی‌شود.

پامپئو در نوامبر گذشته میلادی قرار بود با همتای کره شمالی خود دیداری داشته باشد اما این دیدار در لحظه آخر لغو شد.

تماس دیپلماتیک پس از آن بین دو کشور برقرار شد که کیم جونگ اون در سخنرانی سال نوی میلادی گفت که تمایل دارد تا هر زمان که شد، با دونالد ترامپ دیدار کند.

ویتنام که روابط خوبی هم با پیونگ یانگ و هم با واشنگتن دارد، به احتمال زیاد محل برگزاری دومین نشست میان رهبران آمریکا و کره شمالی خواهد بود.

روزنامه واشنگتن پست از قول منابع آگاه نوشت که نشست بعدی به احتمال زیاد در مارس با آوریل سال جاری میلادی در شهر دانانگ ویتنام برگزار می‌شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین